توليد هواپيماهاي سبک با همکاري کانادايي ها در منطقه ويژه پيام

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10064
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به دنبال اخذ موافقت‌هاي لازم منطقه ويژه اقتصادي پيام با همکاري يک شرکت کانادايي هواپيماهاي سبک آموزشي و شخصي را توليد مي‌‌کند.

به گزارش بنا (bena) پيش از ظهر امروز در نخستين همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري منطقه ويژه اقتصادي پيام کاپيتان محمد نوروزي با اعلام اين خبر افزود: ما به دنبال اين هستيم فرودگاه پيام را نه تنها در رابطه با خدمات کارگو ( باربري) بلکه در رابطه با مسافربري نيز فعال کنيم و با توجه به مصوبه اخير هيأت دولت در استان البرز هواپيماهاي خصوصي را نيز در دست ساخت داريم.

مدير عامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پيام همچنين در رابطه با ساخت پرديس بين‌المللي اين منطقه اظهار داشت: اميدواريم با همکاري چهار دانشگاه که در حال حاضر اعلام آمادگي کرده‌اند يک مجموعه خوب علمي را در اين منطقه راه‌اندازي کنيم.

وي از ساخت شهر جديدي در بيرون از محوطه منطقه ويژه اقتصادي پيام نيز خبر داد و گفت: اين شهر که در حال حاضر به نام شهر آفتاب البرز نامگذاري شده است 600 هکتار بوده و کليه خدمات و امکانات مورد نياز يک خانواده اعم از ايستگاه مترو، ريل راه‌آهن، جاده و اتوبان، امکانات رفاهي، هتل، مجموعه‌هاي ورزشي،‌ شهر بازي مدرن، رستوران،‌بيمارستان، آکواريوم بسيار بزرگ و زيبا، مجموعه‌هاي مختلف خدماتي، ساختمان‌هاي اداري، 5 هزار فضاي پارک براي خودرو، مجموعه‌هاي نگهداري خودروهاي سنگين براي خودروهاي ترانزيتي،‌ فروشگاه‌ بزرگ چندين طبقه‌اي زنجيره‌اي و نمايشگاه بين‌المللي در آن وجود خواهد شد و اميدواريم طي سه سال آينده مقدمات ساخت آن فراهم شود.

نوروزي همچنين از راه‌اندازي بازاري بهاره در اين منطقه خبر داد و گفت: با توجه به واردات غير مستقيم به کشور و بعضاً واردات اجناس غير استاندارد و بي‌کيفيت مجوزهايي را در رابطه با راه‌اندازي بازاري بهاره براي عرضه محصولات برخي از کشورها به طور مستقيم و بدون واسطه از کشورهاي همسايه مانند دوبي در نظر داريم که کاملاً قانوني و مورد تاييد گمرک برگزار خواهد شد.

وي در رابطه با امکانات پستي و حمل بار اين منطقه نيز بيان داشت: اگر چه فرودگاه ما تاکنون فقط خدمات حمل بار داشته است اما اين کار کاملاً تخصصي انجام مي‌شود به طوري که تاکنون حتي بزرگترين هواپيماهاي موجود در دنيا در اين فرودگاه نشست و برخاست داشته‌اند و ما با توجه به ارتباطات خوبي که با شرکت‌هاي هواپيمايي مختلف داريم تاکنون بين دو تا صد تن امکان حمل بار به تمام دنيا را داشته‌ايم و هر گونه بار اعم از طلا و جواهر تا دام زنده و گوشت سرد و گرم را نيز دارا بوده‌ايم و تاکنون از کوچکترين هواپيماهاي آموزشي تا هواپيماي آنتونوف 124 در اين فرودگاه نشست و برخاست داشته‌اند و ما اميدواريم به زودي در اين رابطه با چين و مالزي نيز همکاري‌هايي را داشته‌ باشيم و با توجه به توليدات قابل توجه ميوه،‌ تره‌بار و گل در استان البرز بتوانيم اين محصولات را به ساير کشورها صادر کنيم.

مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي پيام با اشاره به افزايش 110 هزار متر مربع به فضاي رمپ در اين فرودگاه اظهار داشت: ما اميدواريم سال آينده افتتاح اين بخش را داشته‌ باشيم همچنين آشيانه‌هاي جديدي را براي تعميرات هواپيماهاي غول‌پيکر راه‌اندازي کنيم.

وي وسعت کلي منطقه پيام را 10 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر منطقه ويژه اقتصادي پيام طي 3 فاز در حال اجرايي شدن برنامه‌هاي توليدي پيش‌بيني شده است که در قطعات 40 هکتاري، 56 هکتاري و 70 هکتاري است. در حال حاضر کليه اقدامات و ملزومات زيرساختي فاز اول اين منطقه که 40 هکتار است آماده شده و در حال حاضر شروع به واگذاري زمين در فاز دوم، 56 هکتاري کرده‌ايم و پس از اتمام آن وارد فاز سوم يا 70 هکتاري مي‌شويم و اميدواريم طي 5 سال آينده وسعت منطقه ويژه اقتصادي پيام به 200 هکتار افزايش پيدا کند.

کاپيتان نوروزي همچنين در رابطه با فعاليت شرکت‌هاي خارجي در اين منطقه گفت: در حال حاضر بيش از 10 شرکت خارجي در اين منطقه به صورت مشارکتي فعال هستند و تا کنون قريب به 2 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري شده است. البته ما اعتقاد داريم شرکت‌هاي داخلي براي حضور در اين منطقه بايد در اولويت باشند و هر گونه فعاليت‌هاي خارجي‌ها مستلزم وجود شرکاي داخلي است.

وي در رابطه با تسهيلات اين منطقه به سرمايه‌گذاران نيز اظهار داشت: ما اعتقاد داريم سرمايه‌‌ها نبايد زير خاک برود و از اين رو براي شروع فعاليت‌هاي سرمايه‌گذاران از آن‌ها مبلغي بابت زمين دريافت نمي‌کنيم وسرمايه‌گذاران و تمام سرمايه‌ خود را مي‌توانند با کمترين کاغذبازي صرف امور سازندگي خود کنند.

/202

شناسه خبری: 10064

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو