اعطاء معافيت مالياتي 15 ساله به منطقه ويژه اقتصادي پيام

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10065
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
نماينده کرج در مجلس شوراي اسلامي از اعطاء معافيت مالياتي 15 ساله با حمايت وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در منطقه ويژه اقتصادي پيام خبر داد.

به گزارش بنا (bena) پيش از ظهر امروز فاطمه آجرلو در نخستين همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري منطقه ويژه اقتصادي و فرودگاه بين‌المللي پيام با اعلام اين خبر اظهار داشت: در حال حاضر همه زمينه‌ها و زيرساخت‌ها براي ارائه توانمندي‌ها و سرمايه‌گذاري‌ها در اين منطقه فراهم است و ما اجازه نداريم اين فرصت‌ها را از دست بدهيم.

وي همچنين از پيگيري ارائه يارانه به پروازهاي باري اين منطقه خبر داد و گفت: در حال حاضر به دنبال آن هستيم که پروازهاي باري منطقه ويژه اقتصادي پيام مشمول دريافت يارانه شوند و پس از طي مراحل اداري به زودي نتيجه آن را اعلام مي‌کنيم.

عضو کميسيون آموزش تحقيقات مجلس يکي از برنامه‌هاي آينده در اين منطقه را فعاليت دانشگاه‌هاي بين‌المللي خواند و افزود:‌ با توجه به نزديکي منطقه ويژه اقتصادي پيام به پايتخت اين منطقه يک فرصت طلايي براي راه‌اندازي دانشگاه‌هاي بين‌المللي و جذب اعضاء هيأت علمي تراز علمي کشور است و در حال حاضر دانشگاه علوم‌پزشکي ايران فعاليت خود را براي راه‌اندازي شعبه بين‌المللي با عنوان دانشگاه علوم‌پزشکي البرز در اين منطقه آغاز کرده است.

نماينده مردم کرج يکي از پيشنهادات کرج را به دولت تبديل شدن اين شهر به قطب نانو و بايو تکنولوژي کشور خواند و گفت: در صورت تصويب اين طرح و با توجه به عمومي بودن فعاليت‌ مراکز تحقيقاتي کرج منطقه ويژه اقتصادي پيام نيز به يکي از قطب‌هاي علمي کشور و تبديل پي‌پر به پتنت کشور تبديل خواهد شد.

وي با اشاره به اجرايي شدن سياست‌هاي اصل 44 در اين منطقه خاطر نشان کرد: ما به دنبال ايجاد فکر و توليد نرم‌افزار هستيم و جنبش نرم‌افزاري يعني نگاه تخصصي و جذب متخصصين حوزه‌هاي مختلف.

آجرلو در پايان خاطر نشان کرد:‌ منطقه ويژه اقتصادي پيام مي‌‌تواند تمام مناطق اطراف خود را تحت‌الشعاع قرار دهد و با توجه به اتفاقات بزرگي که در اين منطقه در حال رخ دادن است اين منطقه يک سرمايه ملي محسوب مي‌شود.

/202

شناسه خبری: 10065

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو