کمبود آب مهمترين معضل مناطق ويژه اقتصادي سمنان و دامغان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10100
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته مدير عامل مناطق ويژه اقتصادي سمنان و دامغان يکي از مهمترين مشکلات اين مناطق کمبود آب است که در توسعه زيرساخت هاي مناطق سمنان و دامغان تاثير گذار است.

مهدي ادب، مدير عامل مناطق ويژه اقتصادي سمنان و دامغان با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا(bena)، اظهار داشت: منطقه ويژه اقتصادي سمنان از جانب شمال به استان‌هاي خراسان شمالي، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌هاي يزد و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوي و از غرب به استان‌هاي تهران و قم محدود است.

ادب گفت: در حال حاضر استعلامات ادارات مختلف در خصوص تحويل زمين، گاز، آب ، برق و ... انجام شده است و مطالعات باستان شناسي منطقه و تاييديه از ميراث فرهنگي در خصوص احداث منطقه انجام شده است همچنين مطالعات زيست محيطي توسط مشاوران صورت گرفته است.

وي ادامه داد: در اين راستا با تصويب ماده 32 کميسيون 700 هکتار زمين جنب شهرک صنعتي استان سمنان و 300 هکتار زمين در فاز توسعه اين شهرک جزء منطقه ويژه اقتصادي سمنان است.

ادب تصريح کرد: همچنين در خصوص منطقه ويژه اقتصادي دامغان نيز که از جنوب به دشت کوير و از شمال به دامنه‌هاي جنوبي رشته کوه البرز متصل است، اقداماتي نظير تحويل زمين از جهاد کشاورزي دامغان به وسعت 1 هزار هکتار جنب شهرک صنعتي دامغان و اخذ استعلامات از ادارات ذي ربط از قبيل گمرک و... و انتخاب مشاور جهت ارزيابي مطالعات زيست محيطي انجام شده است.

وي بيان کرد: عدم تامين اعتبار جهت احداث زيرساخت ها و عدم تامين آب مورد نياز از مهمترين نيازهاي اين منطقه محسوب مي شود.206

شناسه خبری: 10100

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو