سرمايه گذاري 100 ميليارد توماني روس ها در سايت سوختي بندر اميرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10110
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير بندر و منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد از سرمايه گذاري 100 ميلياردي روس ها در سايت سوختي اين بندر به منظور توليد مشتقات نفتي و گاز LPG خبر داد.

سيد علي نعيمي مدير بندر و منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد در گفت و گو با خبرنگار بنا(bena)، در تشريح آخرين وضعيت سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي گفت: در خواست سرمايه گذاري مشترک سرمايه گذاران روسي و ايراني در سايت سوختي بندر اميرآباد به منظور توليد مشتقات نفتي و گاز LPD توسط کارشناسان بندر در حال رسيدگي است.

وي ادامه داد: ميزان اوليه سرمايه گذاري در اين پروژه 100 ميليارد تومان برآورد مي شود و ظرفيت اشتغالزايي آن بيش از 300 نفر پيش بيني شده است.

نعيمي تصريح کرد: سرمايه گذاران داخلي تمايل خود را براي سرمايه گذاري در سايت سوختي و ساخت اسکله دلفين(شناور) نفتي در حوضچه بندر به منظور پهلو گرفتن کشتي هاي 9 هزار تني اعلام کرده اند.

مدير بندر و منطقه ويژه اميرآباد افزود: نمايندگان شرکت هايي از چين و افغانستان هفته گذشته از پتانسيل ها و فرصت هاي سرمايه گذاري اين بندر بازديد کردند.

وي گفت: بندر اميرآباد به عنوان بزرگترين بندر حاشيه درياي خزر به زودي به پايلوت ورود گوشت زنده و فرآورده تبديل خواهد شد.

نعيمي تصريح کرد: در اين راستا مذاکراتي با سرمايه گذاران در خصوص احداث سردخانه و کارخانه هاي توليد فرآورده هاي گوشتي آغاز شده است و با نهايي شدن آن تا 3 ماه اول سال آينده اين امر در بندر و منطقه ويژه اميرآباد عملياتي مي شود.

مدير بندر و منطقه ويژه اميرآباد ادامه داد: با توجه به نزديکي اين بندر به بنادر قزاقستان و روسيه سرمايه گذاري ها در حوزه بسته بندي گوشت نيز توسعه خواهد يافت.

نعيمي گفت: بندر اميرآباد حمايت خود از سرمايه گذاران به منظور سرمايه گذاري در زمينه صادرات گل و عطريات را اعلام مي کند و درخواست سرمايه گذاري آنها در کوتاه ترين زمان ممکن رسيدگي مي شود.

مدير بندر و منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد افزود: اين بندر با همکاري مسوولان ارشد استان مازندران تسهيلات ويژه اي به سرمايه گذاران در اين حوزه ارايه خواهد داد.

وي تصريح کرد: بهشهر از پتانسيل ها و ظرفيت هاي مناسبي براي توسعه و سودآوري سرمايه گذاري در زمينه صادرات گل و عطريات برخوردار است.
/208

شناسه خبری: 10110

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو