افزايش ظرفيت توليدات منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي به 22 ميليون تن

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10167
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
ظرفيت توليدات منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي امسال با پروژه‌هاي جديدي که راه‌اندازي خواهد شد، تقريباً به 20 تا 22 ميليون تن افزايش پيدا خواهد کرد.

علي يزداني، مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) در رابطه با صادرات اين منطقه افزود: منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، يکي از مناطق بسيار ممتاز در سطح کشور است. ما عموماً در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، در ارتباط با صنايع‌ پتروشيمي فعاليت مي‌کنيم و سال گذشته حدود 15 ميليون تن توليد داشتيم. از اين رقم حدود 6 ميليون تن آن به 68 کشور در تمام قاره‌هاي دنيا صادر شده است.

وي مجتمع پتروشيمي اروند را از پروژه هاي مهم اين منطقه دانست و اظهار داشت: امسال فاز اول پتروشيمي اروند راه‌اندازي خواهد شد که در فاز اول آن EDC، کلر و سود کاستيک، که يکي از محصولات مهم و مورد نياز کشور است توليد خواهد شد و نه تنها نياز داخل را تأمين مي‌کند بلکه بخشي از آن به خارج کشور صادر مي‌شود.

به گفته مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، با افتتاح پروژه‌هاي جديد اين منطقه، منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي به عنوان يک منطقه درخشان در مجموعه مناطق ويژه اقتصادي تبديل شود.
202

شناسه خبری: 10167

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو