استفاده از ظرفيت هاي مناطق ويژه اقتصادي در توسعه کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10171
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: مناطق ويژه اقتصادي بر اساس آنچه در قانون اساسي پيش بيني شده است اجازه دارند وارد امور تجاري شده و امتيازاتي را از جمله معافيت هاي مالياتي از گمرک دريافت کنند.

سيد علي موسوي جرف، در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) با بيان اين مطلب يکي از ضروريات اين گونه فعاليت‌ها را صادرات محصولات وارد شده به اين مناطق خواند و افزود: اگر محصولاتي که وارد مناطق ويژه اقتصادي مي‌شوند صادر شوند شرايط سهل است ولي اگر اين توليدات به سرزمين اصلي وارد شوند شامل مقررات گمرکي مي‌شوند.

نماينده آبادان با توجه به کارکردهاي مناطق ويژه اقتصادي، دولت را در راه اندازي اين مناطق صاحب اختيار دانست و بيان داشت: مناطق ويژه اقتصادي با توجه به کارکردهايي که برايشان تعريف شده است مي‌توانند در نقاط مختلف کشور تاسيس شوند و بر اساس آن کاربرد مي‌توانند فعاليت کنند که در توسعه کشور بسيار حائز اهميت است.

وي با تاکيد بر لزوم استفاده از ظرفيت هاي مناطق ويژه اقتصادي در توسعه کشور خاطرنشان کرد: در تجارت بين المللي و توليد براي صادرات و حتي فراوري‌هاي واردات، صادرات و صادرات مجدد و بسياري از داد و ستد‌هاي اقتصادي – تجاري مي‌توان گفت قوانين گمرکي مي‌توانند مانع توسعه آن شوند ولي با پيش‌بيني‌هاي لازم، مناطق ويژه اقتصادي از اين امر مستثني بوده و شرايط توليد و صادرات در اين مناطق روان است. 202

شناسه خبری: 10171

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو