تبديل استان فارس به قطب اول علمي و پزشکي کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10173
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
نماينده مردم شيراز در مجلس از راه اندازي شهر سلامت و منطقه ويژه دانشگاهي در منطقه ويژه اقتصادي شيراز در راستاي احياي گذشته شيراز به عنوان قطب علمي و پزشکي سخن گفت.

به گزارش بنا (bena) به نقل از خبرگزاري مجلس "جعفر قادري " با بيان اين مطلب افزود: اين دو زيرساخت عمده با هدف برجسته‌سازي توانمندي‌هاي شيراز و تقويت کارکرد گذشته اين استان در حوزه‌هاي علمي و پزشکي پيگيري مي‌شود.

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي در توضيح اين مطلب که چرا اين دو منطقه در دل منطقه ويژه اقتصادي ديده شده‌اند، گفت: منطقه ويژه سلامت و دانشگاهي علاوه بر نيازمندي به مصوبه دولت، نياز به مصوبه مجلس نيز داشت. از سوي ديگر ما نگران بوديم به دليل نو بودن اين ايده، اين دو مورد مخالفت و اعتراض نمايندگان واقع شود و آن‌ها نيز چنين تقاضاهايي از مجلس داشته باشند. به همين دليل اين دو پروژه بزرگ را در دل منطقه ويژه اقتصادي ديديم و تعريف کرديم.

قادري با اشاره به روند اجراي اين پروژه گفت: هيأت امنايي به اين منظور متشکل از برخي مسئولان منطقه ويژه اقتصادي و دانشگاه علوم پزشکي تشکيل شد و بر اساس گزارش رئيس دانشگاه علوم پزشکي طراحي‌ها انجام شده و حدود هزار هکتار زمين براي احداث اين منطقه ويژه سلامت اختصاص يافته است.

وي افزود: مقدماتي نيز چون محصور کردن منطقه صورت گرفته است که قرار است با همکاري دولت و بخش خصوصي اين طرح کامل شود.

قادري گفت: براي منطقه ويژه دانشگاهي نيز حدود 600 هکتار زمين درنظر گرفته شده، اما اقدام خاصي صورت نگرفته است که اميدورايم هر چه سريع‌تر اين بخش نيز شتاب لازم را به دست آورد.

نماينده مردم شيراز در پايان گفت: استان فارس به دليل نزديکي با کشورهاي حوزه خليج فارس و سابقه درخشان در زمينه علمي و پزشکي پتانسيل‌هاي لازم را براي تبديل شدن به قطب پزشکي و بهره‌وري از توريسم درماني را داراست.200

شناسه خبری: 10173

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو