ساخت ترمينال کانتينري در منطقه ويژه اقتصادي بوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10174
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي بوشهر به منظور مرتفع کردن مشکلات دپوي کالاهاي منطقه ويژه اقتصادي بوشهر به زودي در بندر بوشهر ترمينال کانتينري اين منطقه احداث خواهد شد.

سيامک احمدي، مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي بوشهر با اعلام اين خبر در گفتگو با خبرنگار بنا(bena)، اظهار داشت: با تامين زيرساخت هاي مناسب ساخت پايانه کانتينري جهت مرتفع کردن نيازهاي دپوي کالاهاي منطقه ويژه اقتصادي بوشهر با روز افزون شدن تقاضاي استفاده از کانتينر براي حمل و نقل ايمن انواع کالاها بيش از پيش احساس مي شد.

وي تصريح کرد: از جمله بهترين زيرساخت هايي که امروز با توسعه و پيشرفت حمل و نقل در دنيا نياز به آن بيشتر شده است، ايجاد بنادر خشک دپوي کانتينر است که با هدف پشتيباني از بنادر کانتينري و ترمينال هاي بندري ايجاد مي شوند.

احمدي گفت: در اين راستا منطقه ويژه اقتصادي بوشهر 30 هکتار زمين جهت احداث پايانه کانتينري در بندر بوشهر به سرمايه گذاران بخش خصوصي واگذار خواهد کرد، در حال حاضر مطالعات اوليه اين طرح انجام شده است و اميدواريم تا سال آينده به بهره برداري برسد.

وي ادامه داد: اهميت اين نوع پايانه ها در کشور ما با در نظر گرفتن فاصله 2 هزار کيلومتري مرزهاي شمالي و جنوبي کشور در کنار تقاضاي روز افزون کشورهاي مشترک المنافع براي عبور کالاهاي خود از خاک ايران و دست يابي به آب هاي آزاد و نيز صادرات غير نفتي که با سعي روز افزون از مبادي کشورمان صورت مي گيرد به خوبي هويدا است.206

شناسه خبری: 10174

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو