بازديد هيات اقتصادي چين از منطقه ويژه صنايع معدني خليج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10242
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني خليج فارس از بازديد هيات اقتصادي چين از اين منطقه و سرمايه گذاري آنها در بخش فرآورده هاي سنگ آهن در منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني خليج فارس خبر داد.

مسعود هنديان، مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني خليج فارس با اعلام اين خبر در گفتگو با خبرنگار بنا(bena)، اظهار داشت: در جلسه اي که با هيات چيني در منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني در خليج فارس برگزار شد ابتدا به معرفي منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني خليج فارس و فرصت ها و پتانسيل هاي موجود در آن پرداخته شد.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني خليج فارس گفت: چيني ها به منظور سرمايه گذاري در منطقه ويژه صنايع معدني خليج فارس از اين منطقه بازديد کردند و اين منطقه را به دليل همجوار بودن با دريا و دسترسي آسان به راه آهن بهترين فرصت براي سرمايه گذاري دانستند.

وي تصريح کرد: در اين راستا سرمايه گذاران چيني خواستار 20 هکتار زمين در خصوص سرمايه گذاري در بخش فرآورده هاي سنگ آهن و کارخانه توليد لوله در منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني شدند.

گفتني است منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني خليج فارس با وسعت 5 هزار هکتار داراي 4 سايت جنوبي، مياني، شمالي و توسعه است و 2 ماموريت اصلي اين منطقه شامل جذب و هدايت سرمايه گذاران داخلي و خارجي و بهبود زير ساخت هاي لازم به منظور نيازمنديهاي سرمايه گزاران است.

منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني خليج فارس داراي 3 نيروگاه و 3 آب شيرين کن است و از زمان تاسيس تاکنون بيش از 41 ميليارد تومان در اين منطقه سرمايه گذاري شده است.

همچنين ظرفيت تخليه و بارگيري در اسکله اين منطقه 6 ميليون تن در سال است که ظرفيت آن با راه اندازي اسکله مواد معدني خليج فارس به 12 ميليون تن در سال خواهد رسيد و تا 5 سال آينده اسکله هاي اين منطقه به 11 اسکله افزايش خواهد يافت.206

شناسه خبری: 10242

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو