معرفي مزيت‌هاي منطقه ويژه سرخس در کشورهاي cis

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10274
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس گفت: براساس مدل اقتصادي که اين منطقه به وزارت امور خارجه ارايه داده سفراي ايران در کشورهاي cis نسبت به معرفي فرصت‌هاي سرمايه گذاري اين منطقه اقدام خواهند کرد.

محمد مهدي مروج الشريعه مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس در گفت‌و‌گو با خبرنگار بنا (bena)، با بيان اين مطلب افزود: منطقه ويژه سرخس به منظور جذب سرمايه گذاران از کشورهاي cis مدل اقتصادي را به وزارت امور خارجه ارايه داده است که بر طبق آن سفراي ايران در کشورهاي cis نسبت به معرفي فرصت‌هاي سرمايه گذاري اين منطقه اقدام خواهند کرد.

وي تصريح کرد: جذب سرمايه گذاري‌ها به منظور توسعه بازار دوستي با اولويت حضور برندهاي خارجي مورد تاييد وزارت بازرگاني و برند‌هاي داخلي معروف و صاحب نام از مهم‌ترين محورهاي اين مدل اقتصادي به شمار مي‌آيد.

مروج الشريعه گفت: بازار دوستي امکان عرضه کالا‌ها به صورت نمايشگاهي را فراهم مي‌کند و برااين اساس گروه خريداران و بازديدکنندگان مي‌توانند در کالاهاي خريداري شده را در مرز تحويل بگيرند.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس ادامه داد: به ازاي هر هزار دلار خريد در غالب تجارت چمداني اين تسهيلات به عموم ارايه مي‌شود.

وي تصريح کرد: اين مزيت عاملي خواهد بود تا سفر تورهاي گردشگري از آسياي ميانه به قصد خريد و بازديد از جاذبه‌هاي توريستي خراسان رضوي افزايش يابد.
/208

شناسه خبری: 10274

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو