برگزاري همايش دست اندرکاران اکتشافات در منطقه ويژه خليج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10666
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
همايش دست اندرکاران اکتشافات سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران با حضور معاون وزير صنايع و معادن در منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني خليج فارس برگزار شد.

به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني خليج فارس، در اين مراسم حسن پلارک، معاون وزير صنايع کشور اهداف پيش روي سازمان ايميدرو در باب معادن را تمرکز بر شناسايي معادن جديد در سطح کشور دانست و گفت: همسويي با سياستهاي محيط زيست و ايجاد کنسرسيومي متشکل از سازمان زمين شناسي، اکتشافات معدني ايران ، خانه معدن ، شرکتهاي خصوصي به منظور ايجاد وحدت رويه در قالب اکتشافات امري اجتناب ناپذير است که تحقق آن چشم انداز روشني از ميزان ذخاير معدني را براي برنامه ريزي و جذب سرمايه گذران شکل مي دهد.

پلارک افزود: در صدد هستيم تا با رفع تنگناهاي قانوني پيش روي اکتشافات و مقايسه اين امر با کشورهاي ديگر سبب ساز ايجاد جذابيت حضور بخش خصوصي در اکتشافات باشيم .

وي ادامه داد: هم اکنون 108 طرح عظيم معدني در کشور در حال اجراست که تا پايان سال 93 به بهره برداري خواهند رسيد و ما در تلاش هستيم با وصول طلب سازمان ايميدرو از سازمان خصوصي سازي منابع کافي براي گام هاي بعدي سازمان ايميدرو بر داريم که اين اقدام مي تواند عرصه مناسبي براي ايجاد اشتغال فارغ التحصلان رشته معدن را پديد آورد .

در پايان اين همايش معاون وزير صنايع به اتفاق هنديان مدير عامل منطقه ويژه خليج فارس از پيشرفت طرح هاي در دست اجراي منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني خليج فارس بازديد کردند ./200

شناسه خبری: 10666

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو