توسعه تجارت و صنعت در دستور کار مناطق ويژه استان کرمانشاه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10672
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
دبير مناطق ويژه اقتصادي اسلام آباد، قصر شيرين و کرمانشاه گفت: با توجه به موقعيت ممتاز مناطق ويژه اقتصادي اسلام آباد، قصر شيرين و کرمانشاه در استان کرمانشاه در امر صادرات اين مناطق فعاليت خود را با محوريت توسعه تجارت و صنعت آغاز کردند.

برات محمدي، دبير مناطق ويژه اقتصادي اسلام آباد، قصر شيرين و کرمانشاه با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا(bena)، اظهار داشت: منطقه ويژه اقتصادي اسلام‌آباد غرب در يکي از شهرهاي استان کرمانشاه در شرق کردستان واقع شده است، اين منطقه 860 هکتار است که تاکنون 150 هکتار آن خريداري شده و 710 هکتار آن نيز به زودي خريداري خواهد شد.

وي افزود: يکي ديگر از مناطق ويژه اقتصادي اين ناحيه قصر شيرين است که از شهرهاي استان کرمانشاه در غرب ايران به شمار مي آيد اين منطقه در نزديکي مرز عراق با مساحت 12 هکتار قرار گرفته است، منطقه ويژه اقتصادي قصرشيرين يکي از مناطق مرزي استان کرمانشاه است که در ۱۶۶ کيلومتري غرب شهر کرمانشاه واقع شده‌است.

محمدي تصريح کرد: محوريت منطقه ويژه اقتصادي قصر شيرين صادرات صنايع سبک به عراق خواهد بود که با توجه به قابليت هاي اين منطقه و تلاش نمايندگان استان کرمانشاه در مجلس براي تبديل شدن قصر شيرين به منطقه آزاد تجاري- صنعتي نيز اقداماتي شده است، با منطقه آزاد شدن قصر شيرين روابط کشورمان با عراق افزايش خواهد يافت و استان کرمانشاه رونق خواهد گرفت.

دبير مناطق ويژه اقتصادي اسلام آباد، قصر شيرين و کرمانشاه گفت: منطقه ويژه اقتصادي قصر شيرين داراي 2 ظرفيت مهم است که شامل پايانه خسروي و بازارچه مرزي پرويز خان است که 52 درصد صادرات غرب از اين منطقه انجام مي شود.

وي ادامه داد: منطقه ويژه اقتصادي کرمانشاه نيز در مساحت 1 هزار هکتار در جنب شهرک صنعتي فرامان واقع شده است که در حال حاضر مطالعات فاز اول آن انجام شده است و محور فعاليت اين منطقه صادرات صنايع سنگين خواهد بود.206



شناسه خبری: 10672

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو