تسهيلات لازم براي سرمايه گذاري در منطقه ويژه پارس فراهم است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10735
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه ويژه پارس از فراهم بودن تمام تسهيلات لازم براي سرمايه گذاري داخلي و خارجي در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس خبر داد و گفت: پارس جنوبي، پارس کنگان و پارس شمالي از بهترين شرايط براي سرمايه گذاري در حوزه هاي بالادستي و پايين دستي صنعت نفت برخوردار است.

به گزارش بنا(bena)، سيد پيروز موسوي مدير عامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در تشريح وظايف و ماموريت هاي اصلي اين سازمان ادامه داد: تهيه و تدوين طرح هاي جامع و کالبدي منطقه ويژه، طراحي، مهندسي، ساخت و اجراي طرح ها و پروژه هاي زيربنايي، پدافند غيرعامل و مديريت بحران، ايمني، محيط زيست بهداشت و سلامت، بسترسازي و فراهم آوردن شرايط مناسب جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي و هدايت آنها در جهت رشد و توسعه بخش هاي زيربنايي توليد و پشتيباني توليد از منابع نفت و گاز از جمله وظايف منطقه ويژه پارس است.

موسوي گفت: منطقه ويژه همچنين تلاش مي کند، شرايط احداث واحدهاي توليدي خدماتي و صنعتي به ويژه صنايع بالادستي، گاز و پتروشيمي، ايجاد زمينه مناسب براي بازاريابي و صدور محصولات استحصالي و توليدي و گسترش فعاليت هاي بازرگاني در پارس جنوبي فراهم شود.

وي تصريح کرد: ايجاد زمينه هاي مناسب جهت تسهيل و تسريع در اجراي پروژه هاي منطقه ويژه و توسعه ميادين نفت و گاز با اولويت توسعه ميادين مشترک با استفاده از مزايا و امتيازات عمومي و اختصاصي مترتب بر مناطق ويژه و ايجاد بستر و زمينه هاي مناسب براي هرگونه فعاليت هاي تجاري، خدماتي، بازرگاني و صنعتي از جمله ماموريت هاي اصلي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس است.

مديرعامل منطقه ويژه با اشاره به امکانات ويژه زيرساختي در پارس جنوبي افزود: مجتمع بندري پارس به عنوان يکي از بهترين زيرساخت هاي پشتيباني و سرمايه گذاري است که داراي 2 حوضچه (خدماتي و پتروشيمي)، 25 پست اسکله و با عمق آبخور حداقل 11 و حداکثر 20 متر توان پذيرش شناوهاي با ظرفيت 8 هزار تن را داراست.

موسوي گفت: حوضچه شماره يک مجتمع بندري پارس داراي 10 پست اسکله به طول 2600 متر و حوضچه شماره 2 با 15 پست اسکله هر کدام به طول 300 تا 314 متر و با ظرفيت اسمي 40 ميليون تن در سال يکي از بزرگترين بنادر صنعتي خليج فارس و دروازه پيشرفت پارس جنوبي محسوب مي شود که بهره برداري از آن در تابستان سال جاري با امضاي يک تفاهم نامه به کشتيراني جمهوري اسلامي ايران واگذار شد.

وي وجود امکانات فرودگاهي را از ديگر زيرساخت هاي مهم و برجسته منطقه ويژه پارس در زمينه حمل و نقل اعلام کرد و ادامه داد: فرودگاه بين المللي خليج فارس عسلويه با طول باند 4 کيلومتر مجهز به سالن ترمينال موقت با قابليت پذيرش بيش از يک ميليون مسافر در سال، از تاسيسات زير بنايي و جانبي، سيستم هاي پيشرفته ناوبري و روشنايي و امنيت پرواز و امنيت مسافر برخوردار است که با هزينه معادل 125 ميليارد تومان احداث و راه انداري شده است.

موسوي وجود تاسيسات و شبکه هاي آب، برق و ارتباطات مخابراتي را از ديگر امکانات زيرساختي در منطقه ويژه نام برد از وجود انرژي پاک ارزان و دردسترس به عنوان يک مزيت چشمگير و مناسب براي سرمايه گذاري در اين منطقه ياد کرد.

وي تصريح کرد: در منطقه ويژه پارس بزرگترين منبع گازي جهان (ميدان گازي مشترک پارس جنوبي) با بيش از 10 درصد کل ذخاير گازي جهان قراردارد که خود مزيت مناسبي براي احداث و راه اندازي صنايع انرژي بر در اين منطقه است؛ 10 فاز عظيم از 28 فاز پارس جنوبي به بهره برداري رسيده که بين 220 تا 245 ميليون متر مکعب گاز از ميدان مشترک پارس جنوبي، گاز توليد مي شود.200

شناسه خبری: 10735

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو