بررسي مشکلات صنعتگران مستقر در منطقه ويژه اقتصادي سيرجان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10741
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
روز گذشته طي نشستي با معاون امور صنايع واقتصادي وزارت صنايع و معادن، مشکلات صنعتگران مستقر در منطقه ويژه اقتصادي سيرجان بررسي شد.

قاسم ميرزاده، معاون صنايع منطقه ويژه اقتصادي سيرجان با اعلام اين خبر در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) گفت: در همين راستا ستاد تسهيل امور و پشتيباني واحدهاي توليدي و شهرک‌هاي صنعتي با حضور مقامات وزارت صنايع و معادن، نمايندگان مجلس و استاندار کرمان شنبه ۹ بهمن‌ماه در محل سازمان صنايع و معادن استان تشکيل شد.

وي افزود: اين ستاد با اختيارات رئيس‌جمهور براي تسريع در حل مشکلات صنعت و معدن استان کرمان تشکيل شده و واحدهاي توليدي و کارخانجات مسائل و مشکلات خود را به تناسب نوع تقاضا در کارگروههاي مربوطه مطرح کردند.

ميرزاده با اشاره به حضور معاون امور صنايع واقتصادي و دبيرستاد تسهيل امور و پشتيباني واحدهاي توليدي و تعدادي از مديران ستادي وزارت صنايع و معادن، شهرکهاي صنعتي ونمايندگان بانکهاي عامل، سازمان تامين اجتماعي، وزارت کار و امور اجتماعي، وزارت امور اقتصادي و دارايي و امورمالياتي، تعدادي از نمايندگان مجلس استان و استاندار کرمان و پاسخگوي مديران واحدهاي توليدي بيان داشت: تعدادي از واحدهاي توليدي مستقر در منطقه ويژه اقتصادي سيرجان از جمله کارخانجات فريکو، گلديران، عمران پارس، رنگدانه، روبرته، پوشينه، الکترونيک سيرجان و رنگ صحت نيز در اين ستاد حضور يافته و مسائل و مشکلات خود را مطرح و خواستار رسيدگي و حل آن‌ها شدند.

وي خاطر نشان کرد: از جمله درخواست‌ها و مسائل مطرح شده در اين جلسات در خواست تسهيلات جهت پوشش نقدينگي‌ها، استمهال بدهي بانکي، مسائل و مشکلات مالياتي و گمرکي، هزينه‌هاي انرژي و نحوه تخصيص يارانه‌ها به واحدهاي صنعتي مي‌توان نام برد.

گفتني است وزير صنايع و معادن به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهور در امور اجرايي ستاد تسهيل امور و پشتيباني واحدهاي توليدي و شهرکهاي صنعتي است و ابلاغيه وي در جهت حل مشکلات بخش صنعت و معدن، به استناد اصل ۱۲۷ قانون اساسي براي دستگاههاي اجرايي لازم الاجراست. 200

شناسه خبری: 10741

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو