بهره برداري از مبادي جديد گمرکي در منطقه ويژه پتروشيمي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11072
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته رئيس امور گمرکي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، بهره برداري از مبادي جديد گمرکي منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، از 24 بهمن آغاز مي شود.

رضا هاتفي، رئيس امور گمرکي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، با اعلام اين خبر در گفتگوي با خبرنگار (bena)، افزود: در راستاي اجراي مصوبه هيئت محترم وزيران مبني بر الحاق 900 هکتار به منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، مصوبه اسفند 85 هيات وزيران، در روز 24 بهمن ماه با حضور مسوولين شهري و استاني و همچنين مديران منطقه ويژه، بهره برداري از مبادي جديد گمرکي اين منطقه به مرحله اجرا مي رسد.

وي افرود: حدود90 درصد قوانين مربوط به مناطق ويژه مربوط به قوانين گمرکي است و بدون اصول گمرک مناطق ويژه قادر به انجام فعاليت هاي اقتصادي نخواهد بود، لذا پس از تصويب افزايش 900 هکتار به منطقه ويژه پتروشيمي، سازمان منطقه ويژه به عنوان مجري طرح، اقدام به رايزني ها و مذاکرات گسترده اي با گمرک جمهوري اسلامي ايران کرد.

هاتفي تصريح کرد: سعي ما بر آن بوده است که اين مذاکرات به خوبي انجام شود تا بتوان با توافق هاي حاصل شده از مذاکرات معقول، منطقي، قابل دوام و در عين حال سريع به نتايج مطلوبي که در بر دارنده منافع شرکت هاي محدوده الحاق شده است؛ دست يابيم.

وي يادآور شد: شرکت هايي که تحت پوشش طرح الحاق واقع مي شوند، قادر هستند با تحرک بيشتر اقتصادي در ادامه راه گام هاي موثري را در اقتصاد کشور بردارند.

هاتفي افزود: کاهش هزينه هاي شرکت هاي واقع در 900 هکتار جديد باعث هدايت سرمايه ها به سمت بخش هاي ديگر، کاهش قيمت تمام شده محصولات، افزايش توان رقابتي توليدات و در نهايت تحرک اقتصادي آنها مي شود.

118

شناسه خبری: 11072

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو