معرفي فرصت‌هاي سرمايه گذاري مناطق ويژه کرمانشاه درعراق

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11077
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه، فرصت‌هاي سرمايه گذاري مناطق ويژه اقتصادي کرمانشاه (اسلام آباد غرب و قصر شيرين) به سليمانيه عراق مي‌روند تا به سرمايه گذاران و تجار اين کشور معرفي شود.

به گزارش بنا (bena) در اين نمايشگاه که استان کرمانشاه به عنوان نماينده جمهوري اسلامي ايران شرکت مي‌کند، ۲۴ فرصت سرمايه گذاري منطقه ويژه اسلام آباد غرب در حوزه‌هاي مختلف معرفي مي‌شوند.

علاوه بر اين راهنماي سرمايه گذاري، مزاياي سرمايه گذاري و معرفي مناطق ويژه اقتصادي کرمانشاه در اين نمايشگاه به معرض ديد قرار مي‌گيرند.

لازم به ذکر است شهرستان مرزي قصرشيرين در غرب استان کرمانشاه واقع شده و بيش از ۱۸۶ کيلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که از اين ميزان حدود ۶۲ کيلومتر آن با کردهاي استان سليمانيه در شمال عراق هم مرز است که به همين دليل تجارت عمده اين بازارچه با مردمان اين استان به ويژه با شهرهاي کلار، سليمانيه و همچنين موصل، خانقين و کرکوک است.

بازارچه مرزي پرويزخان، يکي از قطب‌هاي اقتصادي کشور و دروازه صادرات انواع کالاهاي ايراني به عراق و خاورميانه در قصر شيرين قرار دارد.

طبق آمار وزارت بازرگاني هم اکنون تقريبا ۵۰ بازارچه مرزي در کشور وجود دارد که بازارچه «پرويزخان» يکي از بازارچه‌هاي مرزي فعال ايران است.

به صورت ميانگين از اين بازارچه که داراي حجم مبادلات بازرگاني بالايي مي‌باشد، حداقل روزانه ۸۰۰ کاميون کالا به کشور عراق صادر مي‌شود.

طبق آمار موجود ارزش دلاري ميزان صادرات ۹ ماه اول سال جاري از بازارچه مرزي پرويزخان يک ميليارد و ۲۶۳ ميليون و ۲۵۴ هزار دلار بوده است که بخش عمده‌اي از صادرات کشور به عراق از طريق مرز پرويزخان انجام مي‌شود.

انواع کالاهاي صادر شده از اين بازارچه مرزي شامل سيمان، ماهي پرورشي، خامه، ماست، گوجه فرنگي، باميه، هندوانه، سيب درختي، تافي مغزدار، بيسکويت و کولر آبي است که علاوه براين روزانه مقاديري از کاميون هاي سوختي نيز از طريق مرز پرويزخان به عراق تزانزيت مي‌شود. ۲۰۲

شناسه خبری: 11077

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو