تخليه و بارگيري بيش از 2 ميليون تن کالا در منطقه ويژه پيام

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11154
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته معاون مدير عامل در امور بازرگاني و عمليات فرودگاه پيام، طي 11 ماه گذشته 2 ميليون 680 هزار تن کالا در فرودگاه منطقه ويژه اقتصادي پيام تخليه و بارگيري شد.

به گزارش بنا(bena) رحيم رشنو، معاون مدير عامل در امور بازرگاني و عمليات فرودگاه پيام با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: طي 11 ماهه سال جاري 134 پرواز بازرگاني و بيش از 4 هزار پرواز آموزشي در اين فرودگاه توسط هواپيماهاي مختلف انجام شده است.

وي با اشاره به وجود 4 فروند هواپيماي امبراير 110 با ظرفيت 2 تن در اين فرودگاه گفت: عمده پروازهاي ما توسط هواپيماهاي پهن‌پيکر انجام مي‌شود و پروازهاي آموزشي ما نيز توسط 6 شرکت مستقر در اين منطقه صورت مي‌گيرد و ماهانه تا 400 سورت است.

رشنو با اشاره به واردات کالاهايي از آسياي ميانه و حوزه خليج‌فارس به اين منطقه گفت: در حال حاضر اغلب گوشت و دام زنده از آسياي ميانه و کالاهاي عمومي از کشورهاي حوزه خليج‌فارس به اين منطقه وارد مي‌شود و اميدواريم با همکاري مسوولين بتوانيم از اين پس شاهد توسعه صادرات نيز از اين منطقه باشيم.

معاون مدير عامل فرودگاه پيام يکي از مشکلات توسعه صادرات از اين منطقه را هزينه بالاي سوخت خواند و گفت: در حال حاضر عمده صادرات از منطقه پيام به گل و گياه و ميوه‌جات اختصاص دارد و با توجه به عدم اختصاص سوخت يارانه‌اي به هواپيماهاي کارگو، صادرات اين محصولات از اين طريق براي توليد کننده مقرون به صرفه نيست ولي چنانچه سوخت يارانه‌اي در اين رابطه اختصاص يابد مسلماً مي‌توانيم شاهد توسعه صادرات از اين منطقه باشيم چنانچه طي 2 هفته آينده پهن‌ پيکرترين هواپيماي دنيا، آنتونوف 124، محموله‌اي از ماشين‌آلات صنعتي را از اين منطقه به آسياي ميانه صادر خواهد کرد.

/202

شناسه خبری: 11154

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو