فرودگاه منطقه ويژه انرژي پارس قابليت پذيرش يک ميليون مسافر دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11158
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس جنوبي گفت: سالن فرودگاه خليج‌فارس عسلويه قابليت پذيرش يک ميليون مسافر در سال را داراست.

به گزارش بنا(bena)، سيد‌پيروز موسوي ‌در بازديد از فرودگاه خليج‌فارس عسلويه با اشاره به خدمات منطقه ويژه به مردم عسلويه و استان بوشهر اظهار داشت: پارس جنوبي علاوه بر توسعه تاسيسات نفت و گاز منطقه، در راستاي خدمات‌رساني به مردم بومي عسلويه و روستاهاي اطراف و شهرستان‌هاي جنوبي استان و ساير شهرستان‌هاي استان نيز فعال است و خدمات قابل قبول و مناسبي در اين راستا ارائه شده است.

وي افزود: در حوزه راه‌سازي و همچنين تامين آب آشاميدني سالم و تکميل و تجهيز زمين‌هاي ورزشي روستاهاي اطراف عسلويه، در 18 ماه گذشته اقدامات خوبي توسط منطقه ويژه صورت گرفته و مردم از اين خدمات رضايت دارند.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس جنوبي در مورد ساير امکانات زيرساختي و فرصت‌هاي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس نيز خاطرنشان کرد: گمرک منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس از فعال‌ترين گمرکات است و در بين مجموعه گمرکات کشور همواره رتبه نخست و ممتاز صادرات را کسب کرده است.

موسوي تصريح کرد: فعاليت اين گمرک در بخش صادرات، شامل ميعانات گازي و صادرات غيرنفتي و در بخش واردات نيز شامل واردات کالا و تجهيزات و تجهيزات پروژه‌اي است.

وي در ادامه با اشاره به خدمات قابل ‌توجه فرودگاه بين‌المللي خليج ‌فارس به مردم بومي منطقه و کارکنان صنعت نفت گفت: فرودگاه بين‌المللي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با نام خليج فارس با طول باند 4 کيلومتر، مجهز به سالن ترمينال موقت با قابليت پذيرش يک ميليون مسافر در سال است که خدمات بسيار خوبي ارائه داده است.

مدير‌عامل پارس جنوبي عنوان داشت: فرودگاه بين‌المللي خليج ‌فارس داراي تاسيسات زيربنايي و جانبي، سيستم‌هاي پيشرفته ناوبري و روشنايي و امنيت پرواز و امنيت مسافر است که با هزينه‌اي معادل 125 ميليارد تومان ساخته و راه‌انداري شده است.

موسوي در ادامه با اشاره به آب مصرفي اين منطقه اظهار داشت: بخشي از آب مصرفي منطقه توسط مجتمع پتروشيمي مبين که در واقع مجتمع پشتيباني و تدارکاتي مجموعه‌هاي پتروشيمي منطقه محسوب مي‌شود، تامين شده و بخشي هم توسط مجتمع آب‌شيرين‌کن سازمان منطقه ويژه تامين مي‌شود و در واقع منطقه ويژه با تمام امکانات نسبت به تامين آب شرب سالم فعال است.

وي به نحوه تامين برق مردم اشاره کرد و گفت: برق مصرفي منطقه از سه منبع؛ شبکه برق منطقه‌اي کشوري، مولدهاي اختصاصي فازهاي پالايشگاهي و مولد اختصاصي مجتمع پتروشيمي مبين تامين مي‌شود و طرح ايجاد نيروگاه مستقل منطقه نيز طبق برنامه و در دست پيگيري قرار دارد.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در مورد شبکه راه‌هاي ارتباطي نيز بيان داشت: شبکه راه‌هاي ارتباطي و دسترسي داخلي منطقه ويژه پارس، تقريباً به اتمام رسيده و راه‌هاي ارتباطي خارجي منطقه در محورهاي شرقي و غربي نيز در حال تکميل است.

موسوي عنوان داشت: تلاش بسيار زيادي براي رضايت خاطر مردم استان بوشهر و منطقه عسلويه در حال انجام است و بدون ترديد در اين مسير به همکاري و تعامل مردم و ساير دستگاه‌هاي اجرايي نياز داريم و انتظار داريم که بتوانيم وظايف محوله را به نحو احسن انجام دهيم.

وي خاطرنشان کرد: دولت عدالت‌محور دهم با همت مضاعف و کار مضاعف به فعاليت خود ادامه مي‌دهد و شاهد خدمات‌رساني گسترده‌اي توسط دولت هستيم و مديران و کارکنان پارس جنوبي نيز با همه وجود براي ساختن ايران اسلامي تلاش مي‌کنند.

200

شناسه خبری: 11158

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو