پست لجستيک در منطقه ويژه اقتصادي پيام شکل مي گيرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11163
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، در حال حاضر ترانزيت کالا و خدمات در مجموعه پيام اجرايي شده است و به زودي پست لجستيک نيز در اين منطقه شکل مي گيرد.

رضا تقي پور با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) از برگزاري جلسه شوراي معاونين و مديران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در منطقه ويژه اقتصادي پيام خبر داد و گفت: مجموعه پيام در حوزه هاي مختلف خدمات هوايي، پستي و منطقه ويژه اقتصادي فعاليت مي کند که خوشبختانه با توجه به گزارشات ارائه شده، پروژه هاي تعريف شده پيشرفت خوبي داشته اند و به نحو مطلوبي در حال اجرا هستند.

وي با اشاره به اسقبال سرمايه گذاران خارجي براي حضور در مجموعه پيام تصريح کرد: در حال حاضر در حوزه هاي تخصصي ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز فعاليت هاي خوبي آغاز شده و تعدادي سرمايه گذار خارجي نيز براي حضور در اين فعاليت ها اعلام آمادگي کرده اند و روز به روز تعداد آنها افزايش مي يابد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين در رابطه با هاب پستي منطقه ويژه اقتصادي پيام گفت: هاب پستي ، با توجه به شرايط منطقه پيشرفت خوبي داشته است و شرکت پست نيز پيگير آن است تا شرکت خدمات هوايي پيام بتواند در منطقه خاورميانه صادرات و خدمات پستي را داشته باشد.

اين عضو هيات دولت، يکي ديگر از محورهاي مهم مجموعه پيام را خدمات فرودگاهي آن خواند و بيان داشت: اين مجموعه تاکنون موفق به ارائه خدمات خوبي شده و بسياري از اقلام مورد نياز فوري وزارت خانه ها و دستگاههاي اجرايي را تامين مي کند و اميدواريم اين بخش از اين پس نيز توسعه خوبي را شاهد باشد.

نگين البرز ، شهر نمونه الکترونيک

تقي پور، ساخت شهر جديد نگين البرز را نيز بر اساس و ارکان خدمات الکترونيک عنوان کرد و افزود: اين شهر يا شهرک بر ارکان الکترونيک استوار خواهد بود و تاکنون زيرساختهاي خوبي براي آن پيش بيني شده است.

اين مقام مسئول در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، تصريح کرد: بخشي از اين برنامه ها با تصويب هيات مديره مجموعه پيام قابل اجرا و در حال پيگيري است ، طبيعتا ساير بخش ها نيز که نيازمند اخذ مجوزهاي لازم هستند با طي مراحل اداري به نتيجه رسيده و عملياتي مي شوند.

وي همچنين در رابطه با مصوبات سفرهيات دولت به استان البرز گفت: کليه مصوبات هيات دولت از جمله آموزش هاي خلباني، راه اندازي اير تاکسي و ... براي اجرايي شدن از سوي معاون اول رئيس جمهور به دستگاه هاي اجرايي از جمله وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ابلاغ شده است و با جديت در حال پيگيري هاي عملياتي شده آن هستيم.

فرصت هاي سرمايه گذاري پيام احصاء مي شود

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، يکي از مصوبات مهم جلسه شوراي معاونين اين وزارتخانه در منطقه ويژه اقتصادي پيام را لزوم انعقاد تفاهمنامه کليه ارکان اين وزارتخانه با مجموعه پيام خواند و اظهار داشت: با توجه به ظرفيت ها و قابليت هاي مجموعه پيام و به منظور شناسايي و بهره گيري از اين فرصت ها در جلسه شوراي معاونين و مديران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مقرر شد، تک تک زيرمجموعه هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با مجموعه پيام توافقنامه هايي را منعقد کرده و فرصت هاي سرمايه گذاري اين منطقه را در حوزه هاي مختلف از جمله صادرات، جذب سرمايه گذاران خارجي، ارتباطات و فناوري اطلاعات، ايجاد پارک هاي فناوري تخصصي و ... احصاء کنند که اميدواريم هرچه زودتر اين توافقنامه ها اجرايي شود.

تقي پور خاطر نشان کرد: مجموعه خدمات هوايي پيام با يک ديدگاه استراتژيک و به منظور توسعه فعاليت هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات بنيان گذاري شده است و فرصت هاي زيادي براي توسعه در اين حوزه را دارد.
202

شناسه خبری: 11163

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو