افتتاح کارخانه توليد خودروي ليفان در منطقه ويژه ارگ جديد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11184
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
کارخانه توليد خودروي ليفان با حضور مسوولان و نمايندگان شهر بم در منطقه ويژه اقتصادي ارگ جديد افتتاح شد.

به گزارش بنا(bena) با حضور نماينده شهر بم، مديرعامل کرمان خودرو و همچنين سفير کشور چين در منطقه ويژه ارگ جديد کارخانه توليد و مونتاژ خودروي ليفان آغاز به کار کرد.

وي درباره قيمت اين خودرو نيز گفت: وضعيت بازار تعيين کننده قيمت خواهد بود، ولي قيمتي که براي اين خودرو در چهار تيپ مختلف در نظر گرفته شده بين ۱۳. ۵ تا ۱۷ ميليون تومان خواهد بود.

محمدرضا ميرعلينقي، مديرعامل کرمان خودرو در سخنراني‌اش در اين مراسم درباره ميزان ساخت داخل ليفان گفت: کار را در ابتدا با ۱۰ درصد ساخت داخل شروع خواهيم کرد، ولي در آينده اين رقم به ۳۰ و ۴۰ درصد نيز خواهد رسيد.

وي ظرفيت اين کارخانه را چيزي حدود ۵۰ هزار دستگاه در دو شيفت دانست و افزود: که اين رقم تا ۸۰ هزار دستگاه نيز قابل افزايش است.

توليدات آزمايشي اين خودرو انجام شده و نيمه دوم مردادماه روانه بازار مي‌شود. برند خودروهاي وانت، ون و توليدات ديگر نيز ليفان خواهد بود.

مديرعامل کرمان‌موتور همچنين درباره ميزان مصرف سوخت و نوع سوخت خودرو گفت: اين خودرو الزامي براي مصرف بنزين سوپر ندارد و مصرف آن نيز ۶. ۷ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر است. همچنين داراي استاندارد آلايندگي يورو۳ است. اين خودرو با توجه به اين‌که از کيت‌هاي نسل چهار بهره‌ مي‌برد، در بحث گازسوز نيز استاندارد آلايندگي را مي‌گذراند.

ميرعلينقي گفت: در حدود ۸ ماه ۱۲۰ کارخانه خودروسازي چين را بررسي کرديم و بهترين آن‌ها را ليفان ارزيابي کرديم و آن را براي همکاري انتخاب کرديم، اين شرکت با شرکت ريکاردو (شرکت اروپايي) براي توليد موتور و گيربکس کار مشترک انجام مي‌دهد.

وي همچنين با اشاره به نحوه ارائه فروش و خدمات پس از فروش اين خودرو گفت: شبکه خدمات پس از فروش بعضي از خودروهاي وارداتي را نيز خدمات‌رساني مي‌کنند، ولي ارتباط آن‌ها هنوز با کرمان‌موتور قطع نشده و در اين زمينه مي‌توانيم از شبکه بزرگي که در سطح کشور داريم، استفاده کنيم. مکانيزم فروش نيز به صورت پيش‌فروش و نقدي خواهد بود؛ البته بحث‌هايي نيز راجع به فروش ليزينگي شده است.

مدير پروژه ليفان همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌که آيا با توجه به قيمتي که براي اين خودرو اعلام شده گفت: اين خودرو مي‌تواند با پژو ۲۰۶ صندوقدار رقابت کند. در اين ميان قيمت، موثر خواهد بود؛ به طوري که خودرويي مثل MVM هم که خودرويي چيني است، فروش بسيار خوبي در کشور دارد.

وي ادامه داد: وقتي خودروي کره‌اي را به ايران آورديم، چنين بحث‌هايي که هم اکنون راجع به خودروهاي چيني است، در مورد خودروهاي کره‌اي نيز مطرح بود، ولي زماني که ماتيز را به خط توليد آورديم، فرهنگ خودروي سه سيلندر هنوز جا نيفتاده بود، ولي ديديم که اين خودرو جايگاه خود را در بازار پيدا کرد.

او با اعلام اينکه براي برند دوم شرکت کرمان خودرو مذاکراتي با يکي از شرکت‌هاي اروپايي انجام شده،، مبني بر اين‌که ميزان سرمايه‌گذاري طرف چيني در پروژه توليد ليفان چقدر بوده است؟ گفت: طرف چيني سرمايه‌گذاري خاصي نکرده و سرمايه‌گذاري که انجام شده مربوط به ما بوده که چيزي معادل ۴ تا ۵ ميليون دلار بوده است. امسال نيز برنامه‌اي براي صادرات اين خودرو نداريم، ولي به طور حتم سال آينده صادرات آن را آغاز مي‌کنيم.

کريمي نماينده شهر کرمان در مراسم افتتاحيه خط توليد ليفان گفت: پس از مشکلات و مسائل چند دهه گذشته بخش خصوصي در ايران خوشبختانه اين بخش از اقتصاد توانسته است با توجه به نيازهاي بازار جايگاه ويژه‌اي را براي خود بدست آورد.

کريمي افزود: بخش خصوصي در ايران هم اکنون درصدد حرکت به سمت بازارهاي بين المللي است که مي‌توان به کرمان موتور اشاره کرد که در ابتداي امر با ظرفيت کم و بحران عديده‌اي ده هفتاد اقتصاد ايران را پشت سر گذاشته و با برنامه ريزي و ظرفيت سازي مناسب با توان بالقوه‌اي وارد عرصه صنعت خودروسازي ايران شود.

کريمي اشاره کرد: کرمان موتور توانسته در عرصه صنعت خودروسازي ايران جايگاه ويژه‌اي را براي خود بدست آورد و در حال حاضر توليد خودرو ليفان مقدمه‌اي براي ورود به بازار‌هاي ايران و منطقه خاورميانه خواهد بود.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي مناسب سرمايه گذاري در منطقه اقتصادي بم اشاره کرد: آغاز مجدد حرکت توسعه يافتگي شرکت کرمان موتور نشان از عزم و اراده متوليان اين شرکت براي دست يابي به افق‌هاي توسعه يافتگي در بخش صنعت خودرو است که مجلس شوراي اسلامي در اين راستا از سرمايه گذاري داخلي و خارجي حمايت مي‌کند و تلاش دارد بستر مناسبي را براي سرمايه گذاري خارجي بيشتر مهيا نمايد.

در همين راستا، مارک تيمبر مديرعامل شرکت ليفان در مراسم افتتاحيه خط توليد ليفان گفت: افتتاح خط توليد خودروي ليفان با مشارکت شرکت کرمان موتور صورت گرفته است که بديهي است اين امر بدون پشتيباني و همراهي متوليان تصميم ساز و مقامات شرکت کرمان موتور تحقق نمي‌يافت.

وي اشاره کرد: علاوه بر خودروي ليفان در آينده نزديک شاهد توليد خودروهاي در کلاسهاي B، C، SUV و ون خواهد بود.

مدير عامل ليفان اشاره کرد: در حال حاضرتوليد ليفان در کشور چين با رشد چشمگيري مواجه شده است و پيش بيني مي‌کنيم با مشارکت کرمان موتور به تيراژ ۵۰ هزار برسيم.
مارک تيم بر افزود: خودروي ليفان يکي از ايمن‌ترين خودروهاي جهان مي‌باشد که سنديت اين موضوع تست تصادف در کشور روسيه بود که نشان داد از نظر ايمني در بالا‌ترين سطح قرار دارد.

شي شيا اوين سفير کشور چين در مراسم افتتاح خط توليد خودروي ليفان گفت: احداث و افتتاح خط توليد چين نمونه‌اي از تعمق همکاري ايران و چين در بخشهاي گوناگون توسعه بويژه بخش صنعت است.

وي اشاره کرد: همکاري ايران و چين صرفا منوط به همکاري صنعتي نيست و در ساير زمينه‌هاي اقتصادي در آينده شاهد تعاملات گسترده دو کشور خواهيم بود.

سفير چين افزود: قرارداد ليفان و کرمان موتور زمينه ساز همکاري‌هاي بيشتر دو کشور در مناسبات توسعه‌اي خواهد بود.

200

شناسه خبری: 11184

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو