ضرورت ارتباط تنگاتنگ گمرک و واحدهاي توليدي مناطق ويژه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11213
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رئيس گمرک منطقه ويژه اقتصادي سيرجان ضمن تاکيد بر ضرورت ارتباط تنگاتنگ گمرک و واحدهاي توليدي مستقر مناطق ويژه گفت: واحدهاي توليدي مستقر در مناطق ويژه اقتصادي قبل از هر اقدامي با گمرک مشورت کنند تا کمتر دچار مشکل شوند.

سيد جلال حسيني، با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) گفت: گمرک در هرجا که مستقر باشد در چارچوبي که دارد فعاليت مي کند و کارش مشخص است ولي واحدهاي توليدي اگر مي خواهند در محدوده اي که گمرک قرار دارد فعاليت کنند بايد با قوانين گمرک آشنا باشند مثلا مناطق ويژه اقتصادي قانون خودشان را دارند و براي کار در اين مناطق دانستن اين قانون کافي نيست و واحدهاي توليدي بايد از قوانين گمرکي هم اطلاع داشته باشند.

وي يکي از مزاياي فعاليت واحدهاي توليدي در مناطق ويژه اقتصادي را معافيت هاي مالياتي خواند و گفت: اگر قانون ارزش افزوده نيز تصويب شود کمک خيلي بزرگي به توليدکنندگان مناطق ويژه اقتصادي مي شود.

رئيس گمرک منطقه ويژه اقتصادي سيرجان که چندي پيش به عنوان يکي از مديران نمونه حوزه گمرک در سال انتخاب شده است در رابطه با دلايل موفقيت خود گفت: البته علت اين انتخاب را بايد از انتخاب کنندگان سوال کرد ولي طي 4 سالي که در اين منطقه هستيم تمام تلاش خود را کرده ايم که تا جايي که قانون ايراد نگيرد با واحدهاي توليدي همکاري کنيم و تا راه اندازي واحدهاي توليدي همراهي لازم را با آنها داشته باشيم.

وي با تاکيد بر لزوم آگاهي رساني به واحدهاي توليدي تازه تاسيس در مناطق ويژه اقتصادي جديد افزود: من به واحدهاي توليدي تازه تاسيس در مناطق ويژه اقتصادي توصيه مي کنم قبل از هر گونه اقدامي براي راه اندازي کارشان با گمرک منطقه خود مشورت کنند تا دچار مشکلات کمتري شوند و کارشان درست پيش برود البته گمرک هميشه پشتيبان توليد کننده است.
202

شناسه خبری: 11213

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو