پتانسيل هاي بالقوه منطقه ويژه اقتصادي نمين بالفعل مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11511
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي نمين گفت: منطقه ويژه اقتصادي نمين داراي مزاياي منحصر به فردي است که در صورت راه اندازي اين منطقه پتانسيل هاي بالقوه موجود در اين بخش از کشور را مي توان به بالفعل تبديل کرد.

علي خدا پناه لو، مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي نمين با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا(bena)،اظهار داشت:بر اساس مطالعات انجام شده در ساليان اخير احداث يک منطقه ويژه اقتصادي در استان اردبيل ضروري بوده است و از مهم ترين پروژه هاي توسعه اي استان محسوب مي شود به طوري که در صورت عملياتي شدن آن نقش بسزايي در توسعه اقتصادي، صنعتي، بازرگاني و ... استان خواهد داشت.

وي افزود:استان اردبيل داراي چندين مزاياي منحصر بفرد بوده که در صورت راه اندازي منطقه ويژه اقتصادي نمين پتانسيل هاي بالقوه موجود را مي توان به مزاياي بالفعل تبديل کرد.

خداپناه لو گفت:وجود 5 شهرستان استان اردبيل و نيز همجواري با جمهوري آذربايجان، داشتن دشتهاي حاصل خيز اردبيل و مغان وجود جاذبه هاي گردشگري در نقاط مختلف استان، وجود آبهاي گرم با خواص مختلف، تنوع جغرافيايي، همجواري با جنگلهاي زيبا و وجود کوه سبلان و دامنه حاصل خيز آن باعث ايجاد جذابيت براي سرمايه گذاران در بخشهاي مختلف اقتصادي شده است.

وي تصريح کرد:از اين رو مسئولين استان با عزم جدي در حال ايجاد منطقه ويژه اقتصادي در اين بخش از کشور بوده که بتوان بستر لازم را براي جذب فعالان اقتصادي فراهم کنند.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي نمين در خاتمه گفت: در حال حاضر اقدامات اوليه انجام و مکان يابي آن نيز صورت پذيرفته و زميني به مساحت تقريبي 4 هزار و 500 هکتار در محدوده في مابين شهرستانهاي اردبيل و نمين انتخاب شده است که راه ارتباطي اربيل به تهران، استقرار فرودگاه و شهرک صنعتي اردبيل 2 که بزرگترين شهرک صنعتي استان بوده و همجواري با گمرک از مهمترين عامل انتخاب مکان مورد نظر است که امکان دسترسي به استان اردبيل و امکانات و تاسيسات لازم را مهيا مي کند.206

شناسه خبری: 11511

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو