تکميل زيرساخت هاي پارس کنگان و پارس شمالي دنبال مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11614
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس گفت: زيرساخت هاي موجود در پارس جنوبي، موجب شده تا اين منطقه از بهترين شرايط براي سرمايه گذاري در حوزه هاي بالادستي و پايين دستي صنعت نفت برخوردار شود؛ زيرساخت هاي دو منطقه پارس کنگان و پارس شمالي نيز در حال طراحي و انجام است.

به گزارش بنا(bena)، سيد پيروز موسوي مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس از علاقمندي هشت گروه معتبر صنعتي خارجي براي سرمايه گذاري و فعاليت صنعتي در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس خبر داد و افزود: تمام تسهيلات لازم براي سرمايه گذاري داخلي و خارجي در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس فراهم است.

وي تصريح کرد: زيرساخت هاي موجود در پارس جنوبي، موجب شده تا اين منطقه از بهترين شرايط براي سرمايه گذاري در حوزه هاي بالادستي و پايين دستي صنعت نفت برخوردار شود؛ زيرساخت هاي دو منطقه پارس کنگان و پارس شمالي نيز در حال طراحي و انجام است.

موسوي با بيان اينکه بسياري از گروه هاي معتبر سرمايه گذاري خارجي، علاقمندي خود براي حضور و فعاليت در بخش هاي مختلف منطقه ويژه پارس اعلام کرده اند، يادآور شد: گروه هاي يادشده از کشورهاي آسيايي، اروپايي و آمريکاي لاتين به حضور و فعاليت در اين منطقه اصرار دارند.

وي تصريح کرد: تلاش مي کنيم شرايط احداث واحدهاي توليدي خدماتي و صنعتي به ويژه صنايع بالادستي، گاز و پتروشيمي و گسترش فعاليت هاي بازرگاني در پارس جنوبي فراهم شود.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با اشاره به نقش سازنده دولت در فراهم کردن زمينه ها و زيرساخت هاي جذب سرمايه گذاري خارجي، يادآور شد: دولت دهم با تقويت بخش خصوصي و همچنين تضمين قراردادها و فعاليت هاي اقتصادي و عدم اعطاي امتيازات و تسهيلات بيهوده به بخش هاي سرمايه گذاري براي جلوگيري از ايجاد رانت و رانت خواري، امنيت اقتصادي لازم را ايجاد کرده است.

موسوي تصريح کرد: ايجاد زمينه هاي مناسب جهت تسهيل و تسريع در اجراي پروژه هاي منطقه ويژه و توسعه ميادين نفت و گاز با استفاده از مزايا و امتيازات عمومي و اختصاصي مترتب بر مناطق ويژه از جمله ماموريت هاي اصلي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس است.

مديرعامل منطقه ويژه با اشاره به امکانات ويژه زيرساختي در پارس جنوبي افزود: مجتمع بندري پارس به عنوان يکي از بهترين زيرساخت هاي پشتيباني و سرمايه گذاري است که داراي 2 حوضچه (خدماتي و پتروشيمي)، 25 پست اسکله و با عمق آبخور حداقل 11 و حداکثر 20 متر توان پذيرش شناوهاي با ظرفيت 8 هزار تن را داراست.

موسوي وجود امکانات فرودگاهي را از ديگر زيرساخت ها و مزيت هاي سرمايه گذاري در منطقه ويژه پارس اعلام کرد و تصريح کرد: فرودگاه بين المللي خليج فارس با طول باند 4 کيلومتر مجهز به سالن ترمينال موقت با قابليت پذيرش بيش از يک ميليون مسافر در سال، از تاسيسات زير بنايي و جانبي، سيستم هاي پيشرفته ناوبري و روشنايي و امنيت پرواز و امنيت مسافر برخوردار است که با هزينه معادل 125 ميليارد تومان احداث و راه انداري شده است؛ ضمن اينکه فاز دوم طرح توسعه اين فرودگاه در حال اجراست.

وي تصريح کرد: در منطقه ويژه پارس بزرگترين منبع گازي جهان (ميدان گازي مشترک پارس جنوبي) با بيش از 10 درصد کل ذخاير گازي جهان قراردارد که خود مزيت مناسبي براي احداث و راه اندازي صنايع انرژي بر در اين منطقه است؛ 10 فاز عظيم از 28 فاز پارس جنوبي به بهره برداري رسيده که بين 220 تا 245 ميليون متر مکعب گاز از ميدان مشترک پارس جنوبي، گاز توليد مي شود.

موسوي وجود تاسيسات و شبکه هاي آب، برق و ارتباطات مخابراتي را از ديگر امکانات زيرساختي در منطقه ويژه نام برد از وجود انرژي پاک ارزان و دردسترس به عنوان يک مزيت چشمگير و مناسب براي سرمايه گذاري در اين منطقه ياد کرد.

200

شناسه خبری: 11614

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو