افزايش 16 درصدي توليدي در در منطقه ويژه اقتصادي سيرجان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11649
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
طي يازده ماهه ابتداي سال جاري بيش از 75000 تن انواع کالا در واحدهاي توليدي مستقر در منطقه ويژه اقتصادي سيرجان توليد وبه خارج از کشور صادر و يا وارد سرزمين اصلي شده است.

قاسم ميرزاده، معاون صنايع منطقه ويژه اقتصادي سيرجان ، با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) گفت: اين ميزان کالاي توليدي نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل بيش از 16 درصد افزايش را نشان مي دهد.

در رابطه با انواع کالاهاي توليدي در اين مدت افزود: کالاهاي توليدي مانند روغن خوراکي، تلويزيون، سنگ هاي ساختماني، روغن موتور، انواع اسانس خوراکي، انواع نوارچسب و کاغذ، تراکتور، ماشين ظرفشويي، ترازوي ديجيتال، لوله و تزئينات استنلس استيل، گرانول، انواع کف پوش، و تابلوهاي راهنمائي و رانندگي غيره بوده است که طي اين مدت توسط کارخانجات منطقه توليد شده اند.

وي تصريح کرد: طي يازده ماه گذشته بيش از 6700 تن کالا به ارزش تقريبي 379 ميليارد ريال که بخشي از آن توليدات واحدهاي صنعتي و مابقي توليدات شهرستان سيرجان مانند پسته و مغز پسته بوده که از منطقه به خارج از کشور صادر شده است.

وي در رابطه با مقايسه ميزان توليد کالا در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته خاطر نشان کرد: طي همين مدت بيش از 105 هزار تن مواداوليه با کاهش 23درصدي نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل وارد منطقه و بيش از 92 هزارتن کالاي توليدي که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خود از افزايش 20 درصدي برخوردار بوده وارد سرزمين اصلي و يا به خارج از کشور صادر شده است.

ميرزاده تاکيد کرد: با توجه به اينکه اکنون اکثر کارخانجات با ظرفيت حداقلي امکان توليد خود فعاليت دارند با همکاري نهادها و سازمانهاي ذيربط منجمله بانک ها جهت تأمين سرمايه درگردش و رفع کمبود نقدينگي کارخانجات و ساير نهادهاي محلي و استاني شاهد توسعه و فعاليت بيشتر اين واحدها بوده و به ظرفيت توليد حداکثري آنها نزديک شويم.

202

شناسه خبری: 11649

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو