معرفي دستاوردهاي مناطق ويژه اقتصادي در نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11679
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي صبح امروز در ديدار با نمايندگاني از 16 منطقه ويژه اقتصادي فعال خواستار معرفي دستاوردهاي اين مناطق در نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي شد.

به گزارش بنا(bena) حميدبقايي همچنين با اشاره به افزايش و تشکيل مناطق ويژه اقتصادي جديد يکي از موارد مهم در اين رابطه را همکاري و کمک در راه‌اندازي اين مناطق با مناطق فعال موجود خواند.

وي همچنين با تاکيد بر حل مسائل و مشکلات موجود في‌مابين مناطق ويژه اقتصادي با دستگاه‌هاي ذيربط و مسوولان گفت: راهکارهاي اين مشکلات را بايد در کارگروه‌هاي کارشناسي مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي جهت اتخاذ تصميم و هماهنگي لازم با دستگاه‌هاي ذيربط بررسي کرد.

همچنين بقايي از نمايندگان مناطق ويژه اقتصادي فعال خواستار همکاري و هماهنگي بيشتر بين اين مناطق و حتي مناطق ويژه اقتصادي جديد شد.

همچنين بنابراين گزارش در اين جلسه مديران و نمايندگان برخي از مناطق ويژه اقتصادي از جمله پتروشيمي، ارگ جديد، شيراز، سلفچگان، لرستان،پيام، ... در رابطه با مسائل و مشکلات مناطق خود در حوزه‌هاي گمرک، ارزش افزوده، جذب سرمايه‌گذار، کالاهاي رسوبي، عدم اجراي ماده 7 مناطق ويژه اقتصادي توسط برخي از دستگاه‌هاي اجرايي، مشکلات واگذاري اراضي ملي به سازمان‌هاي مسوول بخش خصوصي در مناطق ويژه اقتصادي، درخواست معافيت‌هاي مالياتي، يارانه‌ها و انرژي و همچنين ترانزيت کالا از مناطق ويژه اقتصادي به بندري و ساير مناطق مباحثي را مطرح کردند.

گفتني است مسائل و مشکلات مطرح شده در اين جلسه از سوي مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي و توسط کارشناسان مربوطه مقرر شد طي کارگروه‌هايي بررسي و راهکار‌هاي حل و فصل آن‌ها به مناطق ويژه اقتصادي ارائه شود.

/202

شناسه خبری: 11679

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو