مذاکره براي ارايه تسهيلات ارزي به مناطق ويژه اقتصادي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11701
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به منظور برخورداري فعالان و واحدهاي توليدي مستقر در مناطق ويژه اقتصادي از تسهيلات ارزي همانند سرزمين اصلي، مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با بانک مرکزي مذاکره مي کند.

جعفر آهنگران، مشاور هماهنگي مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) اين تصميم را در راستاي تقويت مناطق ويژه اقتصادي کشور خواند و گفت: طي نشست مشترک دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با تني چند از مديران و نمايندگان مناطق ويژه اقتصادي فعال اين تصميم اتخاذ شد.

وي با اشاره به قانون چگونگي اداره مناطق ويژه اقتصادي، هر تصميمي را در اين مناطق منوط به استناد قانوني دانست و گفت: هيچ دستگاهي نمي تواند موضوعي را خلاف قانون به مناطق ويژه اقتصادي تحميل کند و در صورت مشاهده مصاديقي از اين موارد حتما پيگيري و برخورد قاطع به عمل خواهد آمد.همچنين دبير خانه شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي ضمن حمايت کامل از اين مناطق آمادگي همه جانبه خود را جهت پيگيري و به سرانجام رساندن پيشنهادات و خواسته هاي قانونمند و کارشناسي شده هر يک از مناطق ويژه اقتصادي اعلام مي کند.

آهنگران يکي ديگر از برنامه هاي مناطق ويژه اقتصادي را در سال آينده معرفي و حضور فعالانه اين مناطق در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي عنوان کرد و افزود: با توجه به تاکيدات مهندس بقايي، مناطق ويژه اقتصادي از اين پس در نمايشگاه هاي اختصاصي داخلي و خارجي حضور فعال داشته و دستاوردهاي آنها در معرض ديد مقامات عالي کشور قرار مي گيرد.

وي خاطر نشان کرد: با هماهنگي وزارت نيرو و کارگروه تحول اقتصادي همچنين مقرر شده است تعرفه هاي صنعتي براي برق مصرفي توليدي در مناطق ويژه اقتصادي نيز محاسبه شود.

لازم به ذکر است نشست آتي مديران مناطق ويژه اقتصادي با دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، ارديبهشت ماه سال آينده در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، برگزار مي شود.
202

شناسه خبری: 11701

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو