رشد سرمايه گذاري در بنادر با راه اندازي مناطق ويژه بندري جديد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11866
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير کل امور مناطق، بازاريابي و سرمايه گذاري سازمان بنادر و دريانوردي گفت: با راه اندازي دو منطقه ويژه بندري نوشهر و امام خميني در سال آينده شاهد افزايش حجم سرمايه گذاري ها در بنادر کشور خواهيم بود.

حميد رضا آبايي مدير کل امور مناطق، بازاريابي و سرمايه گذاري سازمان بنادر و دريانوردي در گفتگو با خبرنگار بنا(bena)، ضمن بيان اين مطلب افزود: دستورالعمل فرآيند اجرايي امور مناطق بندري با تاکيد بر تسهيل قواعد سرمايه گذاري و تغيير رويه هاي مناطق ويژه بندري در 13 بند مراحل نهايي تصويب را طي مي کند.

وي تصريح کرد: برطبق پيش بيني هاي صورت گرفته اين دستورالعمل اوايل سال 90 در تمام بنادر کشور اجرايي مي شود.

آبايي با اشاره به راهکارها و سياست هايي که سال جاري در راستاي توسعه بنادر کشور اتخاذ شد گفت: در سال جاري تمام همت و تلاش سازمان بنادر به جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي در بنادر کشور معطوف بود و به اين منظور سياست هايي اجرايي شد که توسعه بنادر در ساير زمينه ها را به همراه داشت.

مدير کل امور مناطق، بازاريابي و سرمايه گذاري سازمان بنادر و دريانوردي ادامه داد: سال آينده با راه اندازي مناطق ويژه بندري نوشهر و امام شاهد افزايش استقبال سرمايه گذاران به سرمايه گذاري در بنادر خواهيم بود.

آبايي با مد نظر قرار دادن افزايش حجم تخليه و بارگيري در ايام پاياني سال گفت: به دليل افزايش حجم تخليه و بارگيري در ايام پاياني سال فرآيند بررسي درخواست هاي سرمايه گذاري به کندي پيش مي رود ولي تا اواخر فروردين ماه سال 90 ميزان و نوع سرمايه گذاري هاي جديد در بنادر اعلام خواهد شد.
/208

شناسه خبری: 11866

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو