بازديد رهبر معظم انقلاب از پارس جنوبي بهره‌برداري از آن را سرعت مي‌بخشد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12037
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي گفت: بازديد مقام معظم رهبري از پارس جنوبي بر سرعت اجراي فازهاي در دست احداث پارس جنوبي خواهد افزود.

به گزارش بنا (bena) سهراب بهلولي قشقايي گفت: در برنامه بازديد رهبر معظم انقلاب از پارس جنوبي مسئولان وزارت نفت و شرکت ملي نفت توضيحات لازم را به ايشان در خصوص فازهاي مختلف پارس جنوبي ارائه کردند.

وي با بيان اينکه اين بازديد اولين بازديد مقام معظم رهبري از پارس جنوبي است افزود: در اين بازديد رهبر معظم انقلاب بر تسريع در اجراي فازهاي پارس جنوبي و اتمام آنها در زمان مقرر تاکيد کردند.

مدير فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي اضافه کرد: بازديد مقام معظم رهبري از پارس جنوبي با توجه به همراهي مسئولان مختلف دستگاه‌هاي اجرايي از جمله رئيس کل بانک مرکزي در اين بازديد بر سرعت اجراي فازهاي در دست احداث پارس جنوبي و برداشته شدن موانع در اين راه اعم از موانع تامين مالي و ديگر مشکلات بوروکراتيک بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

وي با بيان اينکه مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي در روند امور مربوط به اجراي پروژه‌هاي پارس جنوبي تعلل نمي‌کنند تاکيد کرد: پس از بازديد رهبر معظم انقلاب در سال جهاد اقتصادي از پارس جنوبي ديگر بهانه‌اي از جانب مسئولان دستگاه‌هاي مختلف اجرايي در خصوص تاخير در امور مربوط به اين ميدان عظيم و مشترک گازي پذيرفته نخواهد بود.

به گزارش فارس، ميدان عظيم گازي پارس جنوبي که بين ايران و قطر مشترک است به تنهايي 50 درصد از منابع گازي ايران و 8 درصد از منابع گازي جهان را در خود جاي داده است. قطر سال‌ها پيش از ايران بهره‌برداري از اين ميدان مشترک را آغاز کرده است و تقريبا پروژه‌هاي در دست اجراي آن براي بهره‌برداري از اين ميدان به پايان رسيده است.

براي توسعه پارس جنوبي در ايران 24 فاز تعريف شده است که فازهاي 1 تا 8 اين ميدان در مدار توليد قرار دارند و فازهاي 9 و 10، 11، 12، 15 و 16، 17 و 18 و 20 و 21 در دست اجرا هستند.

در عين حال قرارداد توسعه 6 فاز پارس جنوبي (معادل 8 فاز) به ارزش 29 ميليارد دلار اواخر خرداد ماه سال گذشته با پيمانکاران داخلي بسته شد که بر اساس مصوبه کارگروه ويژه رييس جمهوري در امور نفت، زمان اجراي اين فازها (13،14، 19و 22 تا 24) 35 ماه در نظر گرفته شده است./202

شناسه خبری: 12037

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو