منطقه ويژه پارس نقش مهمي در ايجاد اشتغال مولد کشور دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12185
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير کل بازرسي کار وزارت کار و امور اجتماعي گفت: نقش منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در ايجاد اشتغال مولد و تقويت کارآفريني کشور مهم است و اين منطقه از توانمندي لازم براي ايجاد بزرگترين مرکز تحقيقات و پژوهش کار در کشور برخوردار است.

به گزارش بنا(bena)، محمود اصابتي مدير کل بازرسي کار وزارت کار و امور اجتماعي افزود: با توجه به حجم گسترده و حوزه وسيع عمليات در اين منطقه، ايجاد و راه اندازي مرکز تحقيقات کار و اشتغال در پارس جنوبي مي تواند بسياري از مشکلات کارکنان شاغل در اين منطقه را رفع کند.

وي تصريح کرد: از آنجا که توسعه صنايع پايين دستي در اولويت کار صنعت نفت قرار گرفته است؛ مرکز تحقيقات و پژوهش کار مي تواند ابزاري مناسب براي انجام مطالعات در حوزه هاي شغلي و تقويت منابع انساني لازم براي صنايع پايين دستي باشد.

اصابتي ادامه داد: طبق سند چشم انداز 1404 بايد در همه زمينه ها حرف اول را در منطقه بزنيم که با تحولات رخ داده در پارس جنوبي اين مهم دست يافتني است.

مديرکل بازرسي کار وزارت کار و امور اجتماعي با مهم خواندن بحث نيروي انساني در صنعت نفت و حمايت از آنها با ابزار هاي قانوني افزود: بسياري از مشکلات و حوادث ناشي از کار ناشي از نا آشنايي کارکنان و پيمانکاران با مسائل و امور مربوط به روابط شغلي است که اين امر نياز به آموزش مستمر دارد.

اصابتي با بيان اينکه براي تقويت منابع انساني به عنوان محور توسعه، بايد ابزارهاي لازم را در اختيار داشته باشيم، تصريح کرد: حمايت از فعاليت هاي در حال انجام در منطقه ويژه پارس، نيازمند يک عزم ملي است که به حمدالله اين مهم محقق شده است.

وي افزود: بازديد از منطقه ويژه پارس مي تواند نگاه خوبي به ما بدهد تا در انجام طرح هاي مطالعاتي در حال انجام وزارت کار و امور اجتماعي فعال و موثر تر اقدام کنيم.

200

شناسه خبری: 12185

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو