توليد خودروهاي برقي طي سال جهاد اقتصادي در منطقه ويژه شيراز

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12285
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي شيراز گفت: در سالي که در بيان مقام معظم رهبري به سال جهاد اقتصادي مزين شد، منطقه ويژه اقتصادي شيراز تحولات عظيمي پيش رو دارد که از آن جمله مي‌توان به توليد خودروهاي برقي در اين منطقه اشاره کرد.

«حميد رضا بختياري»، مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي شيراز با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena)، افزود: مهم‌ترين بخش فعاليت‌هاي جهاد اقتصادي در منطقه ويژه اقتصادي شيراز توليد خودروهاي برقي است که به صورت آزمايشي در سال ۸۹ چند نمونه از اين خودرو توليد شده است و اميدواريم در سال ۹۰ اين خودرو‌ها را به توليد انبوه برسانيم.

وي افزود: همچنين پروژه ساخت بندر خشک که موجب ۸۰ برابر شدن حجم واردات کالا به اين منطقه خواهد شد نيز از ديگر پروژه‌هاي مهم اين منطقه است که تحول فوق العاده‌اي براي منطقه در پي دارد.

بختياري در زمينه ساير پروژه‌هاي در دست اجراي اين منطقه تصريح کرد: مقرر شده است تا ۲ واحد صنعتي بزرگ (پشم شيشه ايران و شرکت روغن نباتي نرگس شيراز) به منطقه ويژه اقتصادي شيراز منتقل شود که آخرين هماهنگي‌ها براي انتقال اين ۲ واحد انجام شده است و در سال ۹۰ اجرايي خواهد شد.

وي اظهار داشت: همچنين توسعه پروژه مشترک منطقه ويژه شيراز با کارخانه ايران خودرو جهت توليد خودروي پژو پارس از پروژه‌هاي در دست اقدام اين منطقه محسوب مي‌شود.

مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي شيراز با اشاره به فعال شدن شهر سلامت در اين منطقه گفت: زيرساخت‌هاي موجود براي جذب سرمايه گذاران در شهر سلامت آماده است که اميدواريم امسال فعاليت خود را آغاز کند.

وي در خاتمه به افتتاح ۳ کارخانه مهم در اين منطقه اشاره کرد و افزود: بزرگ‌ترين کارخانه توليد MDF و بزرگ‌ترين کارخانه کمپوزيت رنگي در خاورميانه همچنين کارخانه توليد فولاد در سال جاري در اين منطقه افتتاح خواهد شد. ۲۰۶

شناسه خبری: 12285

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو