آغازعمليات اجرايي بندر خشک منطقه ويژه سيرجان در سال ۹۰

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12323
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: طرح احداث بندر خشک بندر شهيد رجايي در منطقه ويژه اقتصادي سيرجان نهايي شده و تا پايان سال جاري عمليات اجرايي آن آغاز مي‌شود.

سيد عطاالله صدر معاون وزير راه و ترابري و مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي پيش از ظهر امروز در نشست خبري خود در پاسخ به سوال خبرنگار بنا (bena)، مبني بر توسعه اراضي منطقه ويژه بندر شهيد رجايي گفت: در راستاي پس کرانه‌هاي بندري منطقه ويژه شهيد رجايي منطقه ويژه سيرجان به عنوان اراضي پشتيباني اين بندر در سرزمين اصلي در نظر گرفته شده است.

وي ادامه داد: مذاکرات به منظور شروع طرح احداث بندر خشک شهيد رجايي در منطقه ويژه سيرجان نهايي شده و تاپايان سال جاري عملياتي خواهد شد.

ثبت کشتي‌هاي در قشم به زودي اجرايي مي‌شود

صدر در پاسخ به ديگر سوال خبرنگار بنا در خصوص ثبت کشتي‌ها در منطقه آزاد قشم گفت: ثبت کشتي‌هاي خارجي در مناطق آزاد از مهم‌ترين رخدادهاي حمل و نقل دريايي بود که در سال گذشته رخ داد و سازمان بنادر و دريانوردي در خصوص اجراي سريع اين قانون تاکنون همکاري‌هاي مناسبي را با منطقه آزاد قشم داشته و به زودي شاهد اجراي آن خواهيم بود.

تخفيف ۲۰ تا ۲۵ درصدي بنادر رجايي و امام خميني

معاون وزير راه و ترابري افزود: با اعمال تخفيف ۲۰ تا ۲۵ درصدي سود بازرگاني در بنادر شهيد رجايي و امام خميني و رشد ترانشيب در بنادر مذکور ۲۰ شرکت کشتي راني درخواست خود را براي انجام فعاليت ترانشيب در بنادر شهيد بهشتي، رجايي، امام خميني و شهيد رجايي ارايه کرده‌اند.

وي تصريح کرد: ايجاد شهر لجستيکي بندر شهيدرجايي، بهره برداري از خط توليد مي‌لگرد در بندر اميرآباد و احداث سيلو غلات در بندر امام خميني مهم‌ترين برنامه‌هاي سازمان بنادر و دريانوردي به منظور توسعه بنادر نسل سوم در کشور به شمار مي‌آيد.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي ادامه داد: نظام تعرفه انعطاف پذير و رقابت پذير بر طبق مصوبات برنامه پنجم به زودي تدوين و در سال جهاد اقتصادي که اولين سال اجراي برنامه پنجم يه شمار مي‌آيد عملياتي مي‌شود.

سرمايه گذاري ۵۷۰ ميليارد دلاري بخش خصوصي

وي گفت: از سال ۸۳ تاکنون ۵۷۰ ميليارد دلار سرمايه گذاري بخش خصوصي در بنادر ثبت شده و از ميان ۱۹ هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال حجم سرمايه گذاري‌هاي بخش خصوصي در سال گذشته در بنادر برآورد شده است.

صدر افزود: در سال گذشته ۲ سرمايه گذاري کلان خارجي در بنادر محقق شده است که ۳۰ ميليون دلار به احداث سيلو غلات ايران- قزاقستان و ۳۵۰ ميليون دلار به احداث ترمينال غلات بندر امام خميني تعلق دارد.

وي تصريح کرد: تکميل فاز ۲ توسعه بندر شهيدرجايي، پيگيري توسعه بندر شهيد بهشتي، احداث ۱۰ اسکله بندر انزلي، تکميل طرح توسعه بندر اميرآباد و افتتاح پروژه رو-رو ريلي اين منطقه و ايجاد بندر خشک در کنار گذر بندر نوشهر مهم‌ترين پروژه‌هاي سال جاري به شمار مي‌آيد.

انتقال مرجان‌هاي چابهار بدون کوچک‌ترين مشکل

صدر گفت: انتقال مرجان‌هاي چابهار توسط سازمان بنادر و دريانوردي بدون کوچک‌ترين مشکلي انجام شده و با تاييد نهايي سازمان محيط زيست طرح توسعه اين بندر آغاز مي‌شود.
/۲۰۸

شناسه خبری: 12323

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو