لزوم ارتقاء نقش مناطق ويژه اقتصادي در سال جهاد اقتصادي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12397
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مشاور هماهنگي امور مناطق ويژه اقتصادي گفت: در سال جهاد اقتصادي ضروري است نقش مناطق ويژه اقتصادي در اقتصاد ملي ارتقاء پيدا کند.

جعفر آهنگران، با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (Bena) افزود: هر چه تسهيلات مقرراتي بيشتري براي مناطق ويژه اقتصادي منظور شود اين مناطق مي‌توانند با شکوفايي ظرفيت کنوني خود جهادگونه عمل کنند.

وي تصريح کرد: امتيازاتي نظير تعميم معافيت‌هاي مالياتي مناطق آزاد به اين مناطق، حل و فصل مشکلات ناشي از زمين‌هاي اختصاصي به خصوص براي مناطق ويژه غيردولتي، اعمال معافيت کامل انرژي افزوده داخلي محصولات توليدي از حقوق ورودي به هنگام ورود به داخل کشور، کفايت مجوزهاي صادره از سوي سازمان‌هاي مسوول مناطق براي فعاليت و معتبر شناخته شدن از سوي دستگاه‌هاي اجرايي، توجه بيشتر بانک‌ها در ارائه تسهيلات و اصلاح مقررات ارزي بانک مرکزي و امکان‌پذيري گشايش اعتبار اسنادي براي واردات به اين مناطق در رأس مسائلي قرار دارند که بايد از اين موارد به عنوان الزامات حرکتي جهادي ياد کرد.

آهنگران خاطر نشان کرد: البته طي در دو سال اخير شاهد هستيم که مناطق ويژه اقتصادي با دور زدن شرايط تحريم، ‌گام‌هاي بلندي در جهت رشد و رونق اقتصادي برداشته‌اند و آمارهاي دريافتي از مناطق ويژه اقتصادي در ايران دليلي بر اين مدعا است.

وي تصريح کرد: با اين حال در سالي که به سال «جهاد اقتصادي» نامگذاري است انتظار مي‌رود اين مناطق با تحرکات بيشتر «جهاد» را به معني واقعي در خود متبلور کند.
/۲۰۲

شناسه خبری: 12397

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو