بازديد اعضاي کميسيون عمران مجلس از مجتمع بندري شهيد رجايي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12442
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
اعضاي کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در ادامه بازديد از پروژه‌هاي عمراني استان هرمزگان از مجتمع بندري شهيد رجايي بازديد کردند.

به گزارش بنا (Bena)، به نقل از روابط عمومي اداره کل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان، قائم مقام وزارت راه و ترابري، معاون وزير راه و ترابري و مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي و استاندار هرمزگان در اين بازديد اعضاي کميسيون عمراني مجلس شوراي اسلامي را همراهي مي‌کردند.

سيد عطاا... صدر مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي در نشستي که در حاشيه اين بازديد برگزار شد با اشاره به جايگاه بندر شهيد رجايي در منطقه گفت: طي سال گذشته، بيش از ۱۴۰ ميليون تن کالا در بنادر کشور تخليه و بارگيري شد که از اين ميزان ۶۰ درصد در بند شهيد رجايي انجام پذيرفته است.

وي در عين حال ظرفيت بنادر کشور را ۱۶۰ ميليون تن عنوان کرد و گفت: عمليات تخليه و بارگيري کالا در بنادر کشور علي رغم تحريمهايي که از سوي دشمنان اعمال شده، با رشد چشمگير ۴۶ درصدي روبرو بوده است که نشان از بي‌اثر بودن تحريم‌ها دارد.

صدر در عين حال از تلاش و حمايت جدي دولت در جهت تبديل بندر شهيد رجايي به بندر هاب «HUB» منطقه خبرداد و افزود: پس از بازديد اعضاي کارگروه حمل و نقل کشور در فروردين ماه گذشته و مصوبات اين کارگروه، طرح‌ها و اقدامات بسيار خوبي در جهت تبديل اين بندر به بندر هاب «HUB» آغاز شد که خوشبختانه آثار مثبتي را در برداشته است.

وي در عين حال به جايگاه حمل و نقل دريايي در کشور اشاره کرد و گفت: بيش از ۹۳ درصد از صادرات، واردات و ترانزيت صورت گرفته در کشور از طريق دريا انجام مي‌شود که نشان از وابستگي اقتصاد کشور به اين بخش است.

صدر به عمليات سوخت رساني انجام شده در بنادر کشور اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۵/۲ ميليون تن عمليات در بخش سوخت رساني به کشتي‌ها در کشور انجام گرفت که بخش عمده آن از طريق بندر شهيد رجايي انجام پذيرفته است

وي سهم ايران از اين صنعت را در منطقه ۲۵ درصد عنوان کرد و افزود: برنامه ريزي وجهت گيري براي دست يابي به سهم و جايگاه شايسته ايران در منطقه صورت پذيرفته است که بر همين اساس پروژه‌هاي بسياري در کشور در دست انجام است. ۲۰۰

شناسه خبری: 12442

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو