منطقه ويژه لارستان قطب ترانزيتي کشور مي‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12469
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
نماينده مردم لارستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به درخواست‌هاي سرمايه گذاران لارستان، با راه اندازي منطقه ويژه اقتصادي، شهر لارستان مي‌توان يکي از قطب‌هاي ترانزيتي کشور را به وجود آورد.

علي اصغر حسني، عضو کميسيون بهداشت و درمان در مجلس، در گفتگوي با بنا (Bena)، با بيان اين مطلب گفت: با توجه به اعلام آمادگي‌ سرمايه گذاران شهر لارستان که در حال حاضر در کشور‌هاي حاشيه خليج فارس و دبي مشغول نقل و انتقال کالا هستند با راه اندازي منطقه ويژه اقتصادي شهر لارستان مي‌توان يکي از قطب‌هاي ترانزيتي کشور را بوجود آورد.

وي افزود: در حال حاضر اکثر کالا‌هايي که توسط تجار ايراني از چين و ژاپن وارد مي‌شود بايد در دبي ترخيص و بار ديگر بارگيري شود تا به ايران برسد که اين سرمايه گذاران که اکثرا از اهالي لار و شيراز هستند ابراز علاقه کرده‌اند تا در اين منطقه با ايجاد يک منطقه ويژه اقتصادي فعاليت‌هايشان را به اين منطقه منتقل کنند.

حسني گفت: مي‌توان با ايجاد يک گمرک توانمند و فعال و با استفاده از معافيت‌هاي سرمايه گذاري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي يک مرکز اقتصادي را به وجود آورد که مي‌تواند در امر واردات کالا نقش مهم و اساسي را ايفا کند.

وي ادامه داد: تشکيل اين منطقه ويژه مي‌تواند در اشتغال زايي و رشد اقتصادي منطقه در بين مردم عادي اين شهرستان باشد زيرا با توجه به خشکسالي‌هاي اخير کشاورزي تا حدود زيادي از بين رفته و مي‌تواند نويد تازه‌اي براي ايجاد اشتغال در اين منطقه باشد.

عضو کميسيون بهداشت و درمان در مجلس با اشاره به اينکه بايد هماهنگي‌هاي لازم براي ايجاد اين منطقه ميان دولت و مجلس به وجود آيد، گفت: بايد صدور مجوز‌ها و تصويب اين منطقه در برنامه دولت و مجلس قرار گيرد تا بتوان در اسرع وقت و در کمترين زمان مقدمات تصويب اين منطقه انجام شود.

نماينده مردم لارستان بيان داشت: اگر زير ساخت‌هاي لازم براي ايجاد منطقه ويژه لارستان ايجاد شود به جرات مي‌توان گفت مي‌توان اين منطقه را در ظرف يک تا سه سال به بهره برداري رساند که مي‌تواند براي مردم لار و شيراز يکي از قطب‌هاي اقتصادي در زمينه اشتغال زايي شود.

وي در پايان اظهار داشت: اگر اين منطقه ويژه اقتصادي راه اندازي شود با توجه به تحولات زيربنايي که در جنوب کشور به وجود خواهد آورد مي‌توان تغييرات چشمگيري را در عرصه سرمايه گذاري و حمل و نقل و تجارت در اين منطقه را شاهد بود.

118

شناسه خبری: 12469

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو