حذف مشعل‌ها از اولويت‌هاي منطقه ويژه پارس در سال ۹۰

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12546
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس درباره چگونگي عمل به تاکيد مقام معظم رهبري در حفظ محيط زيست در سال ۹۰ گفت: حذف مشعل‌ها اولويت منطقه ويژه اقتصادي پارس در حفظ محيط زيست طي سال‏جاري است.

«پيروز موسوي» مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در گفتگوي با بنا (Bena)، گفت: با توجه به تأکيد مقام معظم رهبري به حفظ و محيط زيست اقداماتي انجام شده تا از صدمات احتمالي به اين منطقه جلوگيري شود و در عين‏حال بهره‌برداري لازم را از اين منطقه داشته باشيم.

وي افزود: مهم‌ترين فعاليت در اين منطقه حذف مشعل‌ها است که بعد از سفر مقام معظم رهبري شوراي عالي سياست‏گذاري با رياست وزير نفت و حضور ۷ تن از معاونان ايشان در استان بوشهر تشکيل شد.

موسوي تصريح کرد: مي‌توان گفت شوراي عالي سياست‏گذاري به عنوان قرارگاه عملياتي جهاد اقتصادي است.

وي ادامه داد: در اين شورا بحث حذف مشعل‌ها و توجه خاصي به محيط زيست و افزايش جنگل‌کاري و فضاي سبز با توجه به تأکيد وزير نفت است و امسال تمرکز اصلي بر جنگل‌کاري در فضاي سبز و حذف مشعل‌ها است.

وي در بخش ديگري از سخنانش درباره شرکت‌هاي خارجي که در اين منطقه حضور دارند، گفت: قراردادهايي را با شرکت‌هاي خارجي داشته‌ايم، به دليل معطلي فعاليت‌ها توسط اين شرکت‌ها بر طبق تصميمي که در سال گذشته با حضور معاون رياست جمهور گرفته شد و وزير محترم نفت عملياتي کردن اين فازهاي باقيمانده را به شرکت‌ها و پيمانکاران ايراني داريم و الان تمام فاز‌ها با حضور ايراني در حال انجام است.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در ادامه درباره سرمايه‌گذاري در اين منطقه گفت: پيشنهادهاي خيلي خوبي در اين زمينه داريم و با توجه به وجود منابع غني گاز در اين منطقه و توسعه صنايع پتروشيمي آمادگي کامل وجود دارد.

موسوي بيان داشت: در صنايع‌ پايين‌دستي، مياني و تبديلي با وجود ۱۵۰۰ هکتار زمين و آماده و زيرساخت‌هاي آب و برق و فاضلاب آمادگي کامل وجود دارد تا سرمايه‌گذاران بتوانند به سادگي اقدام به سرمايه‌گذاري کنند و سازمان منطقه ويژه به عنوان پشتيبان عمليات توليد و توسعه و بهر‌ه‌برداري آمادگي کامل را براي حمايت و همکاري با سرمايه‏گذاران را دارد.

وي در پايان اظهار داشت: با توجه به حضور مقام معظم رهبري در منطقه مهم‌ترين پيام ايشان توسعه پرشتاب برداشت گاز از اين ميدان مشترک است و در حقيقت اين موضوع بايد در اولويت برنامه‌هاي وزارت نفت و تمامي مجموعه کشور قرار گيرد.

موسوي تاکيد کرد: صنعت نفت به عنوان يکي از مهم‌ترين جبهه‌هاي اقتصادي کشور و ميدان پارس جنوبي به عنوان خط مقدم اين جبهه تلقي مي‏شود.

شناسه خبری: 12546

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو