تعمير ۳ فروند کشتي در منطقه ويژه کشتي‏سازي خليج‏فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12556
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
۳ فروند کشتي اقيانوس پيماي گروه کشتيراني جمهوري اسلامي ايران به منظور انجام تعميرات اساسي و دوره‌اي به منطقه ويژه کشتي سازي خليج‏فارس وارد شدند.

به گزارش بنا (Bena)، «سيد سعيد ذرهون» مدير روابط عمومي ايزوايکو سازمان مسوول منطقه ويژه اقتصادي کشتي‏سازي خليج‏فارس ضمن اعلام اين خبر افزود: با توجه به توان و ظرفيت مناسب اين مجتمع مکان مناسبي جهت تعميرات انواع شناور‌ها تا ظرفيت ۸۰ هزار تن بوده، ولي عليرغم عملکرد مناسب در سال‏هاي گذشته کمتر مورد توجه شرکت‌هاي کشتيراني داخلي قرار گرفته است.

وي تصريح کرد: ايزوايکو تمرکز خود را در تعميرات بر شناورهاي خارجي متمرکز کرده بود که تعمير ۱۸ فروند شناور خارجي در سال ۱۳۸۸ مويد اين امر است.

ذرهون گفت: اما خوشبختانه گروه کشتيراني جمهوري اسلامي ايران در آغاز سال ۱۳۹۰ با اعزام ۳ شناور بزرگ عملا پشتيباني خود از اين صنعت را اعلام کرد.

کشتي چند منظوره ABBA که داراي ۱۷۰ متر طول، ۲۵/۵ متر عرض و تناژ ۲۴ هزار تن است در اواسط اسفند ماه گذشته از آب گرفته شد و پس از انجام تعميرات زيرآبي هم‏اکنون در کنار اسکله قرار دارد و پس از تعميرات تا هفته دوم ارديبهشت ماه تحويل داده مي‌شود.

کشتي فله بر AMITEESنيز با ۱۸۰ متر طول، ۲۸/۴ متر عرض و تناژ ۳۶ هزار تن در اوايل فروردين امسال از آب گرفته شد و تا پايان فروردين تعميرات آن به پايان خواهد رسيد.

همچنين کشتي حمل مواد سوختي EMMA با ۱۸۰ متر طول، ۳۱/۳۳ متر عرض و تناژ ۴۱۵۰۰ تن بعد از شناور ABBA از آب گرفته خواهد شد و تعميرات اساسي آن در مدت ۴۰ روز به اتمام خواهد رسيد.

208

شناسه خبری: 12556

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو