تجليل از اعضاي کميته حمل و نقل دريايي در بندر شهيد رجايي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12588
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
طي مراسمي که در مجتمع بندري شهيد رجايي برگزار شد از اعضاي کميته حمل و نقل دريايي ستاد تسهيلات مسافرت‏هاي نوروزي استان تجليل شد.

به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان ، علي اکبر صفايي رئيس کميته حمل و نقل دريايي ستاد تسهيلات مسافرت‏هاي نوروزي و مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان در سخناني با اشاره به سهم 60 درصدي استان هرمزگان از حمل و نقل دريايي کشور ، هرمزگان را استاني دريايي خواند.

وي گفت : طي سال گذشته بيش از 96 ميليون تن کالا در بنادر استان تخليه و بارگيري شد که نشان از جايگاه اين استان در بخش حمل و نقل دريايي دارد.

صفايي با اشاره به اينکه 5 هزار و 800 کيلومتر مرز آبي در کشور وجود دارد گفت : 2 هزار و 700 کيلومتر از مجموع سواحل کشور در هرمزگان است.

وي با قدرداني از تلاش اعضاي کميته حمل و نقل دريايي در ايام نوروز افزود : از 25 اسفند ماه سال قبل تا 15 فروردين امسال ، حدود 5/3 ميليون مسافر از طريق بنادر مسافري استان جابجا شدند .

مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان با اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته از سوي سازمان بنادر در راستاي توسعه مسافرت‏هاي دريايي گفت : سازمان بنادر در کنار توجه به بخش تخليه و بارگيري کالا ، توجه جدي به بحث حمل و نقل مسافري دارد که با بهسازي و سازماندهي اسکله‏ها و بنادر مسافري و جايگزيني شناورهاي استاندار و مدرن با شناورهاي غيرمجاز ، وضعيت بسيار خوبي در اين بخش پديد آمده است .

وي به نقش مسافرت‏هاي دريايي در توسعه گردشگري و ايجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: حدود 97 درصد مسافرت‏هاي دريايي کشور در هرمزگان شکل مي‏گيرد که فرصت بسيار خوبي است تا با ايجاد زيرساخت‏هاي لازم ، اين بخش را به يکي از مهمترين ظرفيت‏هاي گردشگري استان تبديل کنيم.

صفايي در عين حال از حمايت‏هاي استاندار هرمزگان و معاون عمراني سابق استانداري هرمزگان قدرداني کرد.

معاون دريايي و بندري اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان نيز در اين مراسم همراهي و همکاري تمام اعضاي کميته را در سپري کردن نوروز بدون سانحه موثر و ارزشمند خواند.

اله مراد عفيفي پور گفت : خوشبختانه در ايام نوروز امسال علي‏رغم افزايش مسافرت‏هاي دريايي، با هيچ‏گونه سانحه‏اي روبرو نبوديم که قطعا بدون همراهي تمام اعضا امکان پذير نبود.

وي افزود: بيش از آغاز طرح نوروزي، 100 نفر ساعت جلسات داخلي جهت هماهنگي مجموعه و بيش از 70 نفر ساعت با ارگان‏هاي خارج از مجموعه برگزار شد .

عفيفي پور از برگزاري 140 ساعت کلاس آموزشي با موضوع توجيه طرح ساماندهي، برگزاري مانور پروازي، اجراي مراسم اشاعه فرهنگ ايمني در مدارس به عنوان اقدامات پيش از اجراي طرح نام برد.

وي افزود : با هدف ارتقاي سطح ايمني ، بازديد هاي ايمني از شناورهاي مسافري در چند مرحله انجام شد و با 3 بويه ، خطوط تردد شناورها تعيين شد.

معاون دريايي و بندري اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان اضافه کرد: در زمان اجراي طرح نيز ، با استقرار شناورها و تجهيزات ايمني در مسيرهاي دريايي و جلوگيري از تردد شناورهاي غيرمجاز ، سطح ايمني مسافرت‏ها افزايش چشمگيري پيدا کرد.

وي خاطرنشان کرد: روزانه آمار بنادر مسافري دريافت مي‏شد تا با بررسي نقاط‏ قوت و ضعف اين طرح در حين اجرا، تصميم‏گيري لازم به عمل آيد.

وي اجراي مانور جستجو و نجات دريايي را گامي مهم در سنجش ميزان آمادگي نيروهاي شرکت کننده در طرح عنوان کرد و گفت : براي اولين بار و بدون اطلاع نيروهاي شرکت‏کننده در طرح ، مانور جستجو و نجات دريايي در زمان اجراي طرح اجرا شد که با موفقيت همراه بود که نشان داد ميزان آمادگي اين نيروها در سطح بسيار مطلوبي قرار دارد.

عفيفي پور گفت : 248 نفر از نيروهاي اين اداره کل به طور مستقيم در طرح شرکت داشتند .

منقمي فرد فرماندار بندر خمير نيز در اين مراسم با قدرداني از تلاش‏هاي صورت گرفته در ايام نوروز گفت : خوشبختانه با تلاش‏هاي صورت گرفته در اين ايام ، استان هرمزگان جزء استان‏هاي پيشرو در بخش مسافرت‏هاي نوروزي قرار گرفت که جاي تقدير دارد.

200

شناسه خبری: 12588

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو