استقبال سرمايه‏گذاران براي حضور در منطقه ويژه دوغارون

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12590
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي دوغارون گفت: سرمايه‏‌گذاران متعددي درخواست خود را براي سرمايه‌گذاري در زمينه‌هاي مختلف توليدي و صنعتي به منطقه ويژه اقتصادي دوغارون ارائه داده‌اند.

رضا سعيدي، مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي دوغارون با اعلام اين خبر در گفتگو با خبرنگار بنا (Bena)، اظهار داشت: منطقه ويژه اقتصادي دوغارون- تايباد در محدوده‌اي به وسعت بيش از ۴ هزار هکتار در ۲۵۰ کيلومتري مشهد مقدس در نقطه مرز مشترک ايران و افغانستان واقع شده که در حال حاضر در انتظار ارائه مصوبه دولت براي کلنگ‏زني فاز ۱ است.

سعيدي با اشاره به درخواست تعدادي از سرمايه‏گذاران براي سرمايه‏گذاري در اين منطقه تصريح کرد: تاکنون ۶ سرمايه‏گذار در زمينه ساخت انبار‌هاي سوخت، ۱ سرمايه‏گذار براي ساخت کارخانه فولاد و ۲ سرمايه‏گذار ديگر براي ايجاد بيمارستان و مرکز بهداشتي درخواست‌هايي به منطقه ويژه اقتصادي دوغارون ارائه داده‌اند که در دست بررسي قرار دارد و پس از کلنگ‏زني فاز ۱ فعاليت خود را آغاز مي‌کنند.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي دوغارون در خاتمه گفت: اين منطقه پتانسيل خوبي براي فعاليت در بخش‌هاي تجاري-انبارداري-صنعتي-مسکوني-دانشگاهي و خدماتي دارد و عمده فعاليت اين منطقه در آينده در زمينه ترانزيت مازاد سوخت کشورهاي عراق، آذربايجان، ترکمنستان، قزاقستان و کشورمان خواهد بود. ۲۰۶

شناسه خبری: 12590

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو