سرمايه‌گذاري 80 ميليارد توماني در منطقه ويژه اقتصادي پيام

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12646
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير اجرايي منطقه ويژه اقتصادي پيام با اعلام افزايش حجم سرمايه‌گذاري در اين منطقه گفت: حجم سرمايه‌گذاري در منطقه آزاد ويژه پيام در سال 88 مبلغ 10 ميليارد تومان بوده، ولي در سال 89 اين حجم به 80 ميليارد تومان رسيد.

«عزت‌الله گلکار»، در گفت‌وگو با خبرنگار بنا (Bena)، به تشريح طرح‌هاي اين منطقه ويژه پرداخت و گفت: اجرا و تدوين طرح‌ها و پروژه‌ها در سال 89 به نسبت سال 88 روند رو به رشدي داشته است.

وي ادامه داد: بر اين اساس در سال 88 ما در اين منطقه 18 طرح داشتيم که از اين تعداد 10 طرح مصوب شد و 2 طرح به قرارداد واگذاري زمين رسيد، ولي در سال 89 از بين 47 طرح ايجاد شده ، 37 طرح مصوب شد و 16 طرح نيز به قرارداد واگذاري زمين رسيد و مابقي طرح‌ها به سال 90 موکول شد.

اين مقام ادامه داد: در سال گذشته ما 4 سرمايه‌گذاري خارجي از کشورهاي ترکيه، آذربايجان و آسياي ميانه داشتيم که يکي از آنها صد درصد سرمايه گذاري خارجي است و 3 طرح ديگر با مشارکت و سرمايه‌گذاري شرکت‌هاي داخلي ايران و خارجي انجام خواهد شد.

گلکار خاطرنشان کرد: در بخش سرمايه‏گذاري نيز ما در اين منطقه شاهد افزايش حجم سرمايه‌گذاري در سال 89 به نسبت سال 88 هستيم.

وي تصريح کرد: حجم سرمايه‏گذاري در سال 88 مبلغ 10 ميليارد تومان بوده ، ولي در سال 89 اين حجم به 80 ميليارد تومان رسيد، همچنين که در سال 88 زمين‌هايي که منطقه ويژه پيام اجاره داده شده 3 هزار و 524 متر مربع است ولي در سال 89 ، متراژ زمين‌هاي اجاره‌اي به 34 هزار و 275 مترمربع رسيد.

معاون مدير‌عامل منطقه آزاد ويژه پيام افزود: برطبق اعلام سرمايه گذاران و براساس طرح هاي اين افراد اشتغال زايي در سال 88 تعداد 54 نفر بوده است ، ولي در سال 89 ميزان اشتغال زايي 542 نفر است که اين نيز خود گواه رشد اين منطقه است.

گلکار در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي اين منطقه ويژه در سال 90 اظهارداشت: از برنامه‌هاي ما درسال جديد تکميل زيرساخت‌هاي منطقه، اجرا و آغاز فاز 2 مجتمع شرکت صنعتي است که مساحتي بالغ بر 56 هزار متر مربع دارد، همچنين تشويق سرمايه‌گذاران به منظور بهره برداري از طرح‌هاي اجرايي خود يکي از ديگر از اهداف چشم انداز ما در سال 90 است.

وي دليل رشد منطقه ويژه اقتصادي پيام را در سال 89 اطلاع رساني به موقع و مناسب تبليغات کم اين سازمان عنوان کرد و گفت: به دليل کمي بعد مسافت اين منطقه نسبت به شهر تهران که در نتيجه آن هزينه رفت و آمد کاهش پيدا مي‌کند، سرمايه گذاران زيادي نسبت به سرمايه گذاري در اين منطقه علاقه زيادي دارند، در اين منطقه هزينه‌ها بسيار پايين است که اين امر هم از سوي ديگر افزايش سود را براي اين افراد به همراه دارد.

مدير اجرايي منطقه آزاد ويژه پيام گفت: ما هم اکنون در حال مذاکره و جذب سرمايه‌گذاران خارجي از کشورهاي ايتاليا، نروژ و شهر دبي و حتي ايرانيان مستقر در شهر دبي هستيم و اميدواريم در سال جديد جذب سرمايه گذاري بيشتري داشته باشيم.

وي در ادامه سخنان خود به خواسته‌هاي مديران اين منطقه از مسوولان اشاره کرد و افزود: خواسته ما از مسوولان اين است که يک ديد اقتصادي و ويژه به منطقه ويژه پيام داشته باشند، چرا که با توجه به استان شدن البرز و شهرستان کرج ، اين منطقه قابليت تبديل شدن به قطب منطقه‌هاي افتصادي را دارد و همچنين با توجه به نزديک بودن به استان تهران نظر سرمايه گذاران زيادي را به خود جلب کرده است.

گلکار تصريح کرد: از مسوولين مي‌خواهيم تا اعتبارات بيشتري را به اين منطقه اختصاص دهند تا بتوانيم زيرساخت‌هاي موجود را براي جذب اين گروه در کشور ايجاد کنيم.

301

شناسه خبری: 12646

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو