تبديل منطقه ويژه مهران به شهرک مرزي اقتصادي با عراق

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12660
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير‌عامل منطقه ويژه اقتصادي مهران از مصوبه دولت مبني بر تبديل منطقه ويژه مهران به شهرک مرزي اقتصادي با عراق خبر داد .

حشمت الله عسکري، در گفت‌وگو با بنا(bena ) گفت : به منظور توسعه همکاري‌هاي اقتصادي و تعامل مثبت و پويا در راستاي بهره‌وري هر چه بيشتر از مرز عراق و بهبود اقتصاد و رشد اقتصادي اين منطقه، هيات دولت تبديل منطقه ويژه اقتصادي مهران را به شهرک مرزي مشترک تصويب کرد .

وي افزود : براي استفاده هر چه بهتر از مرز 420 کيلومتري با عراق و بهره‌مندي هر چه بيشتر از بازارچه‌هاي مرزي موجود در دو سوي مرز و توسعه روابط اقتصادي و کسب و کار در اين منطقه، تلاش مي‌شود تا منطقه ويژه اقتصادي مهران را به شهرک اقتصادي مشترک تبديل شود .

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي مهران در ادامه با بيان اينکه در حال حاضر در دو سوي مرز بازارچه‌هاي مرزي در حال فعاليت هستند، گفت : مطالعات و امکان سنجي اين طرح انجام شده و بر اساس آخرين توافق‌هاي انجام شده جلسه مشترکي براي اقدامات اوليه برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد : اين جلسه ميان استاندار ايلام با استاندار شهر هاي واسط و ديالي عراق برگزار مي شود تا زمينه‌هاي سرمايه گزاري و توسعه زير ساخت‌ها در دو سمت فراهم شود .

عسکري گفت : از آنجا که زير ساخت‌ها و رونق اقتصادي و همچنين سرمايه گذاري‌هاي بيشتري در سمت ايراني اين منطقه مرزي انجام شده ، طرف عراقي از رغبت کمتري براي ايجاد اين منطقه مرزي برخوردار است که پس از يکسري مذاکرات و بسته‌هاي تشويقي اين موضوع برطرف خواهد شد .

وي در پايان تصريح کرد : تمرکز منطقه ويژه مهران بيشتر بر روي محصولاتي که توسعه صادرات آنها به کشور عراق براي کشورمان مهم است که شامل صنايع فولاد، آلومينيوم و صنايعي از اين قبيل است . 118


شناسه خبری: 12660

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو