حفاظت از محيط زيست، در اولويت برنامه‌هاي منطقه ويژه پتروشيمي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12688
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
با هدف محافظت از زيست‌بوم طبيعي منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، در سال گذشته تعداد 27500 آزمايش زيست محيطي توسط سازمان منطقه ويژه‌ پتروشيمي انجام شده است.

به گزارش بنا(Bena) به نقل از روابط عمومي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، در سال 89 با همکاري اداره محيط زيست اين سازمان به صورت مداوم و موردي در سطح 2600 هکتار، مناطق با پتانسيل و احتمالي آلايندگي بالا را به صورت مرتب مورد پايش قرار داده است.

در بخش آزمايشات آب و فاضلاب، مجتمع هاي پتروشيمي، تصفيه‌خانه‌ها، خورهاي منطقه، رودخانه‌ جراحي و فضاي سبز منطقه از مهمترين نقاط مورد تمرکز کارشناسان محيط زيست بوده و بيشترين تعداد آزمايش را به خود اختصاص است .

براساس اين گزارش، انجام 27500 آزمايش بر روي 6435 نمونه آب، پساب و خاک در سال گذشته حاصل تلاش زيست محيطي سازمان منطقه ويژه براي حفظ زيست بوم طبيعي منطقه بوده است.

لازم به ذکر است، اين تعداد آزمايش شامل آزمايشات هوا نبوده ، چرا که وضعيت هواي منطقه توسط دو ايستگاه سيار و ثابت که شامل چندين آنالايزر سنجش غلظت آلاينده‌هاي محيطي مي‌باشد به طور مداوم و بدون وقفه، مورد نمونه‌برداري لحظه اي قرار گرفته و پايش شده است.

ضمن اين، با توجه به بروز آلودگي شديد هواي منطقه در شهريور و مهرماه سال 89، کارگروهي تحت عنوان "کارگروه تحقيق و تفحص آلودگي هواي منطقه" با حضور جمعي از مسئولين وکارشناسان محيط زيست منطقه و نمايندگاني از اداره حفاظت محيط زيست و بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر تشکيل شد .

همچنين در حال حاضر اين اداره 3 طرح پژوهشي با اعتبار بيش از 885 ميليون ريال در دست اجرا و 3 طرح ديگر در زمينه پژوهش و پايش محيط زيست در دست مطالعه دارد. 302

شناسه خبری: 12688

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو