سرمايه گذاري يکصد ميليون دلاري روس‏ها در بندر اميرآباد بهشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12777
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
يکي سرمايه‏گذار روسي ضمن حضور در منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد تصميم دارد 100 ميليون دلار در طرح‏هاي عمراني اين منطقه سرمايه‏گذاري کند.

به گزارش بنا (bena) 'سيد علي نعيمي' مدير منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد بهشهر با اعلام اين خبر افزود: اين سرمايه‏گذاري در حوزه انرژي صورت مي‏گيرد و طرفين درحال بررسي چگونگي اجراي اين طرح اقتصادي هستند که اميدواريم عمليات اجرايي آن در آينده نزديک آغاز شود.

او اين منطقه را از کانون‏هاي مورد توجه سرمايه گذاران داخلي و خارجي دانست و اظهار داشت: بندر اميرآباد به عنوان بزرگترين بندر حاشيه درياي مازندران با بهره‏گيري از ظرفيت‏ها و توانمندي‏هاي بالا در زمينه تخليه و بارگيري کالا و استقرار صنايع، زمينه‏هاي مناسبي را براي سرمايه‏گذاري فراهم آورده است.

نعيمي اظهار داشت: بهره برداري از اينگونه طرح هاي عمراني زمينه رشد و توسعه بيشتر اقتصادي منطقه را به همراه دارد و اميدواريم اين روند با شتاب بيشتري ادامه يابد .

مدير منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد بهشهر با اشاره به مقدار سرمايه‏گذاري خارجي در اين منطقه بيان داشت: دو طرح عمراني طي سال گذشته با حضور سرمايه‏گذار خارجي در منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد بهشهر به بهره‏برداري رسيده است .

او اين طرح‏هاي عمراني را شامل احداث کارخانه گچ و ساخت سيلوي غلات اعلام کرد و گفت: سرمايه‏گذاران خارجي حدود 13 ميليون دلار براي احداث و بهره‏برداري اين دو طرح هزينه کرده اند .

نعيمي افزود: احداث سيلوي غلات با ظرفيت بيش از 50 هزار تن با مشارکت سرمايه‏گذار قزاقستاني سال گذشته به بهره‏برداري رسيد و اين طرح عمراني ترانزيت غلات از اين بندر را افزايش داده است.

او با اشاره به اسقبال مناسب گردشگران در بازديد از منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد، افزود: بندر اميرآباد به عنوان يکي از جاذبه‏هاي گردشگري استان ميزبان گردشگران و مسافران نوروزي بود.

مدير منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد بهشهر ادامه داد: نزديکي بندر اميرآباد به يکي از بزرگترين تالاب‏هاي بين‏المللي، همجواري با شبه جزيره ميانکاله و فاصله کوتاه آن با جاذبه‏هاي گردشگري تاريخي همچون عباس‏آباد بهشهر مي تواند محيط جذابي براي گردشگران و بازديد کنندگان فراهم آورد تا ضمن آشنايي با طبيعت بکر و آثار فرهنگي، با فضاي بندري و صنايع آن آشنا شوند.

او خاطرنشان کرد: بيش از 12 هزار مسافر و گردشگر در ايام تعطيلات نوروزي امسال از اين منطقه بازديد کردند.

202

شناسه خبری: 12777

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو