رکورد جديد صادراتي در منطقه ويژه خليج فارس به ثبت رسيد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12859
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس گفت: با صدور شش ميليون و 100 هزارتن مواد معدني، رکورد جديدي به ميزان 100 هزارتن از طريق اين اسکله به ثبت رسيده است.

به گزارش بنا (bena) مسعود هنديان ، ظرفيت اسمي اسکله اختصاصي منطقه ويژه خليج فارس( بندرعباس) را شش ميليون تن در سال ذکر کرد و افزود: در سالي که گذشت براي اولين بار 100 هزارتن بيش از ظرفيت صادرات صورت گرفته که دريک دهه فعاليت آن بي سابقه است.

او اضافه کرد: حدود 572 هزار تن از اين رقم شامل گندله متعلق به فولاد هرمزگان بوده و نزديک به پنج ميليون 528 هزار تن شامل ديگر مواد معدني از طريق اسکله اختصاصي به مقصد بازارهاي جهاني صادر شده است.

اين مقام مسوول ارزش تقريبي مواد معدني صادر شده از طريق اسلکه اختصاصي منطقه ويژه خليج فارس را در سال گذشته 850 ميليون دلار ذکر کرد که 200 ميليون دلار بيشتر از سال ماقبل آن يعني (88) است.

هنديان، درآمد زايي را از ديگر مزيت هاي منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس( بندرعباس) دانست و يادآورشد:سال گذشته 500 ميليارد ريال درآمد داشته ايم.

او با اشاره به طرحهاي زيربنايي در دست اقدام ابراز داشت: در اين راستا ظرفيت سالانه اسکله اختصاصي و تاسيسات تخليه و بارگيري مواد معدني آن از شش ميليون تن فعلي در حال افزايش به 12 ميليون تن است که تا پايان امسال طرح توسعه آن به بهره برداري مي رسد.

مديرعامل و رييس هيات مديره منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس( بندرعباس) گفت: طي يک دهه گذشته تاکنون 48 هزار ميليارد ريال دراين منطقه سرمايه گذاري شده که نزديک به هفت هزارميليارد ريال آن طي سال گذشته تاکنون حاصل شده است.

او در ادامه با اشاره به نامگذاري امسال از سوي رهبر فرزانه انقلاب بعنوان جهاد اقتصادي اظهار اميدواري کرد که با حرکت به سوي توسعه و پيشرفت اقتصادي شاهد تحولات عظيمي در منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس باشيم.

استان يک ميليون و 500 هزارنفري هرمزگان نيز با 900 کيلومتر مرز آبي در خليج فارس و درياي عمان و همچنين 14 جزيره مسکوني، تجاري، نفتي و زيست محيطي داراي دو منطقه آزاد تجاري کيش و قشم و چهار منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس، منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي، منطقه ويژه اقتصادي کشتي سازي و منطقه صنايع انرژي بر پارسيان است.

منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس که به عنوان قطب توليد آلومينيوم و فولاد شهرت دارد در 13 کيلومتري غرب شهر بندرعباس و در نزديکي بزرگ ترين بندر کانتينري کشور يعني شهيد رجايي قرار دارد.

202

شناسه خبری: 12859

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو