حفاظت از محيط زيست اولويت برنامه هاي منطقه ويژه پتروشيمي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12865
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رئيس HSE شرکت پتروشيمي اروند از اهم فعاليت هاي منطقه ويژه پتروشيمي در زمينه حفاظت از محيط زيست در سال گذشته خبر داد.

ناصر طلائي، رئيس HSE شرکت پتروشيمي اروند، در گفتگو با بنا(Bena)، هدف از اين اقدامات را حفظ محيط زيست و ترويج اين فرهنگ در بين کارکنان دانست و افزود: شرکت پتروشيمي اروند در راستاي حفظ محيط زيست تاکنون اقدام به احداث بيش از 15 هزار متر مربع فضاي سبز در مجتمع کرده است که اين مقدار در سال 90 به 40 هزار مربع افزايش مي يابد.

او با اشاره به بهره برداري از واحد زباله سوز مجتمع گفت: اين سيستم جهت دفع تمامي جريانات مداوم وغير مداوم فرايندي پسماند مثل جريانات تانک هاي ذخيره طراحي شده که در حال بهره برداري است.

طلايي کنترل وپايش پساب هاي مجتمع، مميزي و کنترل پيوسته واحد هاي عملياتي جهت رفع آلودگي هاي احتمالي، تداوم اجراي مديرت پسماند و تفکيک زباله از مبدا در مجتمع جهت تحويل به شرکت هاي بازيافت از فعاليت هاي زيست‏محيطي اين مجتمع دانست.

او افزود: تهيه بروشور و پمفلت هاي زيست محيطي جهت ارتقاء فرهنگ زيست‏محيطي، بزرگداشت مناسبت هاي زيست محيطي و شرکت در نمايشگاه ها و همايش هاي زيست محيطي بخش ديگري از فعاليتهاي زيست محيطي اين مجتمع است.

طلائي همچنين از اجراي دستور العملهاي مديريت انرژي در پتروشيمي اروند خبر داد و اظهار کرد: در مجتمع پتروشيمي اروند جهت جلوگيري از اتلاف انرژي جداي از رعايت مسائل مديريت انرژي در فرايندهاي صنعتي، دستورالعملهايي چون عايق کاري، نصب شيشه هاي دو جداره در ساختمانهاي مختلف صورت گرفته است.
رئيس HSE شرکت پتروشيمي اروند با اظهار اين مطلب که در واحد کلر آلکالي اين مجتمع از سيستم ممبران استفاده مي شود افزود: اين سيستم از تکنولوژي هاي مدرن دنيا محسوب شده و باعث حذف آلودگي هاي خاص در فرايند مجتمع مي شود.

او انتقال آب نمک از درياچه نمک توسط لوله هاي GRV و GRP را گامي ديگر در جهت جلوگيري از آلودگي محيط زيست و کاهش خطرات جاده اي دانست و افزود: جهت محافظت از آسيب به لايه ازن در سيستم هاي تهويه و چيلر اين مجتمع از گازهاي دوستدار لايه ازن (R134a) استفاده مي شود.

ناصر طلايي در پايان، از طراحي ويژه فضاي سبز مجتمع جهت کاهش آلودگي صوتي ناشي از فعاليت تاسيسات صنعتي به عنوان يکي از فعاليتهاي زيست محيطي پتروشيمي اروند ياد کرد.

گفتني است پتروشيمي اروند واقع در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، بزرگترين توليد کننده زنجيره PVC در جهان است که بر اساس استانداردهاي روز دنيا طراحي گرديده است و براساس تاييد کارشناسان سازمان حفاظت محيط زيست از مجموعه ي صنايع غير آلاينده محسوب مي شود.

118

شناسه خبری: 12865

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو