آمادگي کارخانه‌هاي داخلي براي تامين لوله‌هاي انتقال گاز

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12870
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته مديرعامل شرکت لوله‌‏سازي ماهشهر، کارخانه جات توليد لوله آماده تامين تمام نياز لوله هاي انتقال گاز کشور هستند.

مديرعامل شرکت لوله‌سازي ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بنا (bena) گفت : کارخانه‌هاي لوله‌سازي ايران که با کيفيت‌ترين لوله خاورميانه را توليد مي‌کنند در حال حاضر با کمتر از 10 درصد از ظرفيت به فعاليت مشغول هستند ولي در صورت حمايت مراکز مصرف مسلما ميزان توليد ما نيز افزايش مي يابد.

سيد ‌نصرالله قاضي ‌ميرسعيد ، با بيان اين‌که لوله‌سازان داخلي در ساخت لوله‌هاي انتقال گاز با قطر 56 اينچ به خودکفايي رسيده‌اند، افزود: با اين وجود، برخي مجريان پروژه‌هاي پارس‌جنوبي لوله‌هاي مورد نياز خود را از کشورهاي خارجي تامين مي‌کنند. در واقع با اين کار لطمه بزرگي به توليد ملي مي‌خورد که قابل جبران نيست. او تصريح کرد: اين در حالي است که قرارداد خريد هزار کيلومتر لوله گاز ترش 32 اينچ به ارزش 850 ميليون دلار با يک شرکت آلماني امضا شده است.

او از آمادگي کارخانه لوله‌سازي ايران براي تامين همه نيازهاي پروژه‌هاي انتقال گاز کشور با کيفيت جهاني و قيمت مناسب خبر داد و گفت: براي عملي شدن اظهارات رئيس جمهور در ايجاد دو ميليون و 500 هزار فرصت شغلي همه بايد با هم همکاري کنيم تا در کنار افزايش فرصت هاي شغلي کشور از واردات محصولاتي که در ايران توان توليد آنها را داريم نيز بي نياز شود و کارخانه جات داخلي با تمام توان به توليد بپردازند.

لازم به ذکر است اوايل سال گذشته با وجود تشديد تحريم‌ها از سوي غرب، متخصصان داخلي توانستند فناوري ساخت لوله‌هاي انتقال گاز ترش و 56 اينج را بومي کنند تا علاوه براين‌که ايران از واردات لوله‌هاي بعضا چيني و هندي بي‌کيفيت بي‌نياز شود، زمينه اشتغال مناسبي نيز فراهم شود. اما امروز کارخانه‌هاي لوله‌سازي ايران(کارخانه لوله‌سازي اهواز، رستمي صفا و ماهشهر) که به دليل ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي در نزديکي به پروژه‌هاي پارس‌جنوبي ايجاد شد، با کمترين ظرفيت مشغول به توليد لوله هستند.304

شناسه خبری: 12870

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو