اعمال قوانين و مقررات در منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13002
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مديرکل بنادر و دريانوردي استان مازندران ، با بيان اينکه قوانين و مقرارت منطقه ويژه اقتصادي طي روزهاي آينده در بندر نوشهر اجرا مي‌شود.

به گزارش بنا (bena) سيدنبي سيد‌پور، با بيان اين مطلب از آغاز جذب سرمايه گذاران تا يک ماه آينده به اين منطقه خبر داد و گفت: اين سرمايه گذاري شامل احداث يک سيلوي 50 هزار غلات است که کلنگ فاز اول آن 25به ظرفيت هزار تن تا يک ماه آينده به زمين زده مي شود .

او در رابطه با ميزان و حجم سرمايه گذاري جذب شده به اين منطقه ويژه اقتصادي افزود: هنوز مطالعات در خصوص پيش بيني حجم سرمايه گذاري ها در بخش منطقه ويژه نهايي نشده است و براي اين منظور بايد در ابتدا نوع سرمايه گذاري‌ها، محدوده کار و همچنين موضوع ۲۰۰ هکتاري که دولت به عنوان بندر خشک مصوب کرده است مشخص و نهايي شود تا بتوان حجم سرمايه گذاري‌ها را پيش بيني کرد.

مديرکل بنادر و دريانوردي استان مازندران در خصوص آماده بودن زيرساخت‌ها در منطقه ويژه اقتصادي بندرنوشهر نيز بيان داشت: حدود ۱۵ هکتار از زيرساختهاي ما آماده است که اين سيلوي غلات نيز در اين محدوده احداث خواهد شد. علاوه براين ۲۰۰ هکتار نيز براساس مصوبه دولت در دست بررسي داريم که اين ۲۰۰ هکتار مرکز ثقل سرمايه گذاري‌هاي ما خواهد بود به طوري که پيش بيني مي‌کنيم در اين محدوده شاهد ايجاد چند هزار شغل و همچنين استقرار واحدهاي صنعتي، توليدي و خدماتي مختلف باشيم.

سيد‌پوروضعيت تخليه و بارگيري بندر نوشهر را در حد متعارف سال‌هاي گذشته عنوان و خاطر نشان کرد: انتظار داريم با اجراي مقررات منطقه ويژه اقتصادي، حجم تخليه و بارگيري کالا در اين بندرافزايش يابد.

او در خصوص وضعيت اپراتوري بندر نوشهر نيز گفت: ظرفيتهاي جديدي را در اين بندر ايجاد کرده‌ايم که مراحل نهايي خود را طي مي‌کند و براي به فعل رساندن اين ظرفيت‌ها يا بايد از يک اپراتور جديد استفاده کنيم يا اينکه با استفاده از شيوه‌هاي ديگر اين ظرفيت‌ها را فعال کنيم.

مديرکل بنادر و دريانوردي استان مازندران اپراتور فعلي بندر نوشهر را شرکت بنياد بار انداز عنوان کرد و با بيان اينکه منعي براي ورود ديگر شرکت‌ها وجود ندارد افزود: فضاي ايجاد شده در بندر نوشهر يک فضاي رقابتي است علاوه براين ما به دنبال برنامه‌هاي مطمئني هستيم که به افزايش حجم فعاليتهاي اين بندر منجر خواهد شد.

202

شناسه خبری: 13002

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو