اختصاص 15 ميليارد دلار به توسعه پارس‌جنوبي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13003
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
احمد قلعه‌باني از برنامه‌ريزي براي جذب 13 تا 15 ميليارد دلار منابع مالي براي توسعه و تکميل فازهاي باقيمانده پارس‌جنوبي ( منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس ) در سال‌جاري خبر داد.

به گزارش بنا (Bena) مديرعامل شرکت ملي نفت ايران در سفر به منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با بيان اين خبر افزود: سال گذشته حدود 11 ميليارد دلار در منطقه ويژه پارس سرمايه‌گذاري شده است؛ اين ميزان سرمايه گذاري براي توسعه پارس جنوبي چشمگير است.

قلعه باني با اشاره به امضاي قرارداد فازهاي جديد پارس‌جنوبي با پيمانکاران داخلي که سال گذشته عملياتي شد، از شدت گرفتن روند جذب سرمايه در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس خبر داد و بيان داشت: طرح توسعه فازهاي مشترک پارس‌جنوبي در بين ميادين مشترک نفتي و گازي، يکي از برنامه‌هاي اولويت‌دار شرکت ملي نفت ايران است و چهار ميليارد دلار از اين منابع از محل منابع داخلي شرکت ملي نفت به طرح توسعه ميادين مشترک تزريق شده است.

او با تاکيد بر اينکه در برنامه پنجم توسعه براي بخش بالادست ميدان‌هاي نفتي و گازي، 150 ميليارد دلاري سرمايه گذاري مي شود، افزود: بر اين اساس در سال جاري 30 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري براي افزايش توليد نفت و گاز طبيعي برنامه ريزي شده است.

گفتني است معاون وزير نفت و مديرعامل شرکت ملي نفت ايران روز گذشته به همراه رييس کل و مسوولان ديوان محاسبات کشور، امروز در سفر به عسلويه از پروژه ها و فازهاي در دست ساخت پارس جنوبي بازديد کردند.

مديران عامل سازمان منطقه ويژه پارس و شرکت نفت و گاز پارس در اين بازديد، گزارشي از آخرين وضعيت طرح توسعه ميدان مشترک پارس جنوبي و عمليات پشتيباني توسعه و توليد از اين ميدان را ارائه کردند.

202

شناسه خبری: 13003

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو