اعطاي مجوز احداث بندر خشک منطقه ويژه اقتصادي شيراز

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13004
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي شيراز از اعطاي مجوز احداث بندر خشک در اين منطقه در سالجاري خبر داد.

حميد رضا بختياري با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) اظهار داشت: يکي از اهداف مهم در چشم انداز سالجاري منطقه شيراز دريافت مجوز بندر خشک از گمرک ايران در اين منطقه است.

او همچنين در رابطه با مزيت هاي دريافت اين مجوز گفت: با تحقق اين امر کالاها مستقيما از کشتي به تيلرها بارگيري شده و اين امر موجب رونق در شيراز و کم شدن هزينه هاي حمل و نقل مي شود.

بختياري احداث شهر سلامت در منطقه شيراز را از الويت هاي کاري در سالجاري دانست و تصريح کرد: براي اجراي اين طرح 840 هکتار زمين در نظر گرفته شده است و در حال حاضر در مرحله شناسايي پيمانکارجهت ايجاد زيرساخت و استقرار سرمايه گذار قرار دارد و در اين منطقه توريست درماني و توليدات هايتک راه اندازي مي شود.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي شيراز در بخش ديگري از سخنانش از تاسيس دانشگاه هاي بين المللي در اين منطقه خبر داد و بيان داشت: زمين مورد نياز براي تاسيس اين دانشگاه ها 500هکتار بوده که در حال واگذاري است و پس از آن دانشگاه هاي داخلي و خارجي مي توانند براي احداث شعبه هاي خود در اين منطقه اقدام کنند.

بختياري با تاکيد بر توسعه کار در اين منطقه اظهار داشت: تعدادي از کارخانجاتي که در منطقه شيراز سرمايه گذاري کرده اند در سالجاري به بهره برداري مي رسند و از جمله اين واحدها کارخانه توليد ماشين هاي برقي که در مرحله دريافت مجوزهاي استاندارد براي توليد انبوه قرار دارد، کارخانه توليد ورقهاي کامپوزيت که در منطقه خاورميانه منحصربه فرد است و همچنين افزايش توليد قطعات مورد نياز صنايع موجود در عسلويه توسط کارخانه هاي منطقه ويژه اقتصادي شيراز به دليل نزديکي به عسلويه نيز در دستور کار قرار دارد.

او با اعلام اين مطلب که برج الکترونيک، به عنوان پيشرفته ترين مرکز آي تي کشور در شيراز احداث شده وتعدادي از واحدهاي مورد نياز اين طرح در سال گذشته به متقاضيان خارجي و يا مشترک داخلي و خارجي واگذار شده که اميدواريم اين واگذاري تا پايان سال 90 به اتمام برسد.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي شيراز در پايان، توسعه نمايشگاه بين المللي شيراز را ضروري دانست و گفت: اقدامات لازم توسعه اي براي برگزاري نمايشگاه هاي داخلي و خارجي در آن شرکت در حال انجام است و منطقه ويژه اقتصادي شيراز از سرمايه گذاران شرکت نمايشگاههاي بين المللي شيراز است.

303

شناسه خبری: 13004

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو