معرفي قابليت‌هاي ايران در نهمين همايش بين المللي پتروشيمي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13037
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير توسعه و برنامه‏ريزي پتروشيمي کشور از معرفي قابليت‏‌ها و توانايي‏هاي صنعت پتروشيمي ايران در نهمين همايش بين المللي پتروشيمي خبر داد.

به گزارش بنا (Bena)، «رمضان اولادي» مدير توسعه و برنامه‏ريزي پتروشيمي کشور در نشست خبري امروز خود با خبرنگاران گفت: اين همايش که در فاصله زماني ۷۸ تا ۸۷ هشت مرتبه برگزار شد و طبق آخرين مصوبه به صورت دو سالانه برگزار خواهد شد به منظور ايجاد فضاي مناسب براي معرفي فعاليت‏هاي پتروشيمي کشور به بازيگران مهم اين صنعت در عرصه جهاني و ايجاد تعامل براي همکاري و تبادل اطلاعات در اين زمينه برگزار مي‌شود.

او پتروشيمي را به عنوان پيشگام اقتصاد کشور و چرخ محرک صنعت کشور خواند و در رابطه با دلايل اين امر اظهار داشت: منابع غني هيدروکربني مانند نفت و گاز، موقعيت جغرافيايي استراتژيک کشور ايران و هم‏جواري با درياي عمان و خليج فارس، نيروي انساني ماهر، شرکت‏هاي طراحي مهندسي کارآمد و پتانسيل بازار‏هاي همسايه را از دلايل اين موضوع بيان کرد.

«اولادي» با بيان اينکه براي دستيابي به چشم انداز ۱۴۰۴ کشور و کسب مقام اول در توليدات و خلق دانش پتروشيمي در منطقه و توسعه پايدار به تکميل زنجيره ارزش که زنجيره ششم توسعه اين صنعت به شمار مي‌رود نياز است و براي اين منظور اقدامات مهمي بايد انجام شود تصريح کرد: اولين قدم تغيير رويکرد صنايع از بنگاه‏داري و تصدي‏گري به حاکميتي توسعه‌اي در جهت سياست گذاري و برنامه ريزي است که موضوع بسيار مهمي به شمار مي‌‏آيد.

مدير توسعه و برنامه ريزي پتروشيمي کشور اولين اقدام را در برگزاري اين همايش تشکيل ساختار اجرايي که همه مديران پتروشيمي در آن حضور دارند دانست و اظهار داشت: شرکت پژوهش و فناوري در راستاي بومي‏سازي و دانش محوري تمرکز خود را بر استفاده از توانمندي‏هاي داخلي در شرايط خاص بين المللي موجود و توجه به نيروي انساني توانمند قرار داده است.

او با اشاره به دعوت از شرکت‌هاي خوشنام در رابطه با محو‏رهاي نهمين همايش بين المللي پتروشيمي گفت: محور‌ها ي همايش مشخص شده و مقالات سخنرانان نيز تاييد شده و شعار اين همايش نيز گردآوري تاثير گذاران صنعت پتروشيمي است محور‌هاي اين همايش نيز شامل شناخت فناوري‏هاي جديد پتروشيمي در صنايع بالا دست و پايين دست، برآورد چشم‏انداز توليد، شناخت فرصت‏هاي سرمايه‏گذاري، تاثيرات زيست‏محيطي پتروشيمي، مواد اوليه و آينده صنعت پتروشيمي در ايران و خاورميانه هستند.

اولادي بررسي روند عرضه و تقاضا، شناخت فرصت‏هاي توسعه صنايع مياني و تکميلي، يکپارچه‏سازي طرح‏هاي پتروشيمي و پالايشگاهي و کاهش قيمت تمام شده و ارتقا کيفي محصول از ديگر محور‏هاي اين همايش دانست و افزود: ۱۱۲ شرکت‏کننده خارجي در قالب ۲۵ شرکت، ۸۴۰ نفر توليدکننده داخلي در قالب ۲۶۰ شرکت داخلي و تعداد کشورهاي شرکت کننده ۴۳ کشور از جمله آلمان، ايتاليا، فرانسه و ديگر کشور‌هاي مطرح در اين صنعت است.

اين مقام مسوول در رابطه با بخش‌هاي جانبي اين همايش نيز افزود: در کنار اين همايش نمايشگاه دستاورد‏هاي اين صنعت نيز برگزار مي‌‏شود که نسبت به سال قبل ۳۰ درصد رشد از لحاظ تخصيص فضا و تعداد شرکت‏کنندگان داشته است همچنين کارگاه ICIS درحاشيه اين همايش برگزار مي‌‏شود و در حاميان رسانه‏اي امسال نيز ۱۰۰درصد رشد داشته‌ايم.

به گفته مدير توسعه و برنامه ريزي پتروشيمي کشورمعرفي توانمندي‏هاي داخلي، دعوت از شرکت‏هاي فني و مهندسي داخلي و حضور شرکت‏هاي ساخت محصولات نفتي به صورتي پر رنگ و معنا دار از نقاط قوت نهمين همايش بين المللي پتروشيمي است.118

شناسه خبری: 13037

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو