روابط‌عمومي منطقه ويژه اقتصادي سرخس برتر در بين 60 موسسه آستان قدس رضوي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13230
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مراسم ساليانه گراميداشت روز روابط عمومي و ارتباطات که با حضور قائم مقام توليت عظمي استان قدس رضوي برگزار شد، روابط عمومي منطقه ويژه اقتصادي سرخس به عنوان روابط عمومي برتر شناخته شد و لوح يادبودي به اين مناسبت به عزيز ابادي مدير روابط عمومي منطقه ويژه اقتصادي سرخس اهداء شد.

به گزارش بنا (bena)، قائم مقام توليت عظمي آستان قدس رضوي در نشست هم‌انديشي روابط عمومي‌ها که در روز ارتباطات و روابط عمومي برگزار شد، با اعلام اين مطلب افزود: هدف نهايي از تلاش روابط عمومي در کشور بايد معرفي توانمندي‌ها و موفقيت‌هاي حاصل از مديريت موفق اسلامي باشد و در اين راه بايد از آخرين ابزار، ظرفيت‌ها و تکنولوژي‌ها بهره گرفت.

سيد احمد علوي در اين نشست که با حضور مدير کل روابط عمومي و مديران روابط عمومي‌هاي بيش از 60 موسسه فرهنگي و اقتصادي آستان قدس رضوي برگزار شد، افزود: بايد به مردم دنيا اعلام کنيم که اسلام بهترين برنامه‌ زندگي و بهترين مسير را براي رسيدن به سعادت در پرتو نظام مقدس اسلامي به رهبري مقام عظماي ولايت پيش‌روي انسان‌ها قرار داده است.

او با اشاره به تاريخچه يک صد ساله روابط عمومي در جهان و قدمت هفتاد ساله در ايران، گفت: روابط عمومي در آستان قدس رضوي از همان سال‌هاي اوليه انقلاب اسلامي با هدف معرفي دستاوردها و فعاليت‌ها شکل گرفت و امروز روابط عمومي آستان قدس رضوي يکي از مطرح‌ترين و باسابقه‌ترين‌ روابط عمومي‌هاي کشور به‌شمار مي‌رود.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي با تشريح خصوصيات يک مدير روابط عمومي اظهار داشت: مدير روابط عمومي بايد داراي دانش، تخصص، تيزبيني، هوشياري، نگاه موشکافانه و منطقي و داراي قدرت تجزيه و تحليل مسائل و مشاور خوبي براي مديران مجموعه باشد.

او از ديگر ويژگي‌هاي مدير روابط عمومي را آشنايي با فنون ارتباطات بيان کرد و ابراز داشت: در شرايطي که دشمنان تهاجم سنگيني عليه مديريت اسلامي مطرح مي‌کنند، روابط عمومي بايد با قدرت تحليل درست و به دور از افراط و تفريط و با سعه صدر به بيان دستاوردها بپردازد.

علوي با بيان اين که فعاليت‌هاي گسترده آستان قدس رضوي در طول سه دهه اخير تحت مديريت آيت الله واعظ طبسي، توليت آستان قدس رضوي غير قابل مقايسه با کل يک هزار سال قبل از انقلاب اسلامي است، به معرفي دستاوردهاي آستان قدس رضوي، پرداخت و گفت: تشريح اين فعاليت‌ها و دستاوردها به‌منزله تعريف از شخص نيست، بلکه تبليغ جريان، تفکر و انديشه ناب اسلامي است و بايد با جديت بدان پرداخته شود.

او در ادامه با اعلام اين مطلب که در کار اطلاع‌رساني هر ابزاري قابليت خاصي دارد، افزود: امروزه خبر، رسانه، فضاي مجازي، اينترنت، ابزار الکترونيک و ابزار مدرن هر کدام به نوبه خود در بحث اطلاع‌رساني جايگاه مهمي دارند و بايد دست اندرکاران و روابط عمومي‌ها در اين خصوص آموزش‌هاي لازم را ببينند.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي با بيان اين که روابط عمومي بايد از موقعيت انفعالي به پويايي برسد، اظهار داشت: روابط عمومي بايد هدفمند، با برنامه‌ريزي مناسب و مهندسي شده کار را دنبال کند.

او با اعلام اين مطلب که آستان قدس رضوي براي روابط عمومي جايگاه خاصي قائل شده است، گفت: در حال حاضر اداره کل روابط عمومي آستان قدس رضوي با بسياري از وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي کشوري داراي تعامل سازنده است.

علوي با بيان اين که روابط عمومي‌هاي آستان قدس رضوي بايد به مهم‌ترين هدف اين نهاد يعني ترويج معنويت و معارف و سيره رضوي در جهان اسلام توجه و اهتمام ويژه داشته باشند، ابراز داشت: علاوه بر اين انتظار مي‌رود روابط عمومي‌ها در زمينه اعتمادسازي مردمي از طريق اطلاع‌رساني به‌موقع، گسترش فرهنگ وقف و اقدامات صورت گرفته در حوزه احيا، عمران و توسعه موقوفات و نيز تعديل خواسته‌ها و انتظارات مردم در مواردي که وقف‌نامه‌ها اجازه ورود نداده‌اند، به‌صورت شفاف اقدام کنند.

او در پايان با توصيه به حفظ انسجام، يکپارچگي و وحدت تمامي روابط عمومي‌ها با يکديگر و هماهنگي با اداره کل روابط عمومي آستان قدس رضوي ابراز اميدواري کرد روابط‌ عمومي‌ها با ترسيم چشم‌اندازي روشن در جهت اطلاع‌رساني گام بردارند.

در اين مراسم که آقاي ممتاز معاونت اماکن متبرکه و اقاي يوسفي مدير کل روابط عمومي و مديران روابط عمومي موسسات آستان قدس رضوي نيز در ان حضور داشتند .303

شناسه خبری: 13230

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو